Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fia har börjat hoppa

• brickan

Medlem
    30 juni, 2005 vid 14:31

Åter till ämnet grattis Fia.

• kongos

Medlem
    30 juni, 2005 vid 15:16

Fia?

Ja,ja…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:28

Svar till:

alla kan hoppa lika högt isamma vind med rätt teknik osv

sen tillkommer det lilla att om du väger mer får du ta större drakeo i större drake har du mer lyftkraft men i sin tur så väger den personen mer så det borde väl jämna ut sig.. så då är vi tillbaka till teknik…

hugge hoppar högt för han vågar ladda inte för att han är fet haha

[/ QUOTE ]

nja,
    stor drake = långsam drake = man förlorar en massa fart framåt när man svänger upp den. Då draken dessutom är långsammare än en mindre så blir det en svagare spike pga fartvinden när du svänger upp den… allt detta gäller naturligtvis bara vid vindstyrkor då båda åkarna är normalriggade på sina drakar och kan parkera dessa…

(Tänk dig att du har en lill kille på 30kg, normalt riggad i 5ms på en 10m2, och så har du en 70kg åkare normalt riggad på en 18m2… vem hoppar högst?)

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:32

Svar till:

Fia?

Ja,ja…

[/ QUOTE ]

just det, hon kan se fram emot att hoppa högre än rambo när hon har fått in tekniken. wink.gif

• bert

Medlem
    30 juni, 2005 vid 19:10

Man kör snabbare om man är tyngre, vilket kanske leder till att man hopar högre. I alla fall väger som snabbaste vindsurfarna rätt mycke.

• gugge

Medlem
    30 juni, 2005 vid 19:48

Frågan är väl om vikten står i direkt relation till storlek/lyft i kiten.

Sug på den ni!!

• bohm

Medlem
    30 juni, 2005 vid 21:23

ja… kunnande har nada att göra med detta…. det e skönt… smile.gif

• pjoter

Medlem
    30 juni, 2005 vid 21:39

fan om man kör snabbare om man e tyngre. kanske dom som kör toksnabbt men för att kunna hoppa då man ligger i full fart behövs de mkt teknik. tycker jag kör ganska fort å så jäkla högt hoppar jag inte. e svårt å hålla kant bra då det går fort å man kör upp draken. däremot kan man hoppa långt utav helvete då det går fort.

• melker

Medlem
    1 juli, 2005 vid 07:39

RAMBO ÄR INTE FET HAN ÄR BARA KRAFTIGT BYGGD.

• brickan

Medlem
    1 juli, 2005 vid 07:44

Jag håller med om att med lite mindre fart än jättefort så får man mer lyft i hoppet.

• kaiser

Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:02

testade hoppa ut för horisonten i megafart. högt o långt vill jag lova. Fjäderlätt e jag oxå.

• niklas82

Medlem
    1 juli, 2005 vid 12:11

äh flabben på er alla teori hycklare…

ut å hoppa med er

• eddie

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:25

Hoppa är väl ingen konst… Hmmm Landa däremot kan vara nog så tricky ibland.
    grin.gif grin.gif

• jacko

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:51

det e väl ingen konst att hoppa

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

31 av 44 svar juni 2005
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA