Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fia har börjat hoppa
-
Svar till:
alla kan hoppa lika högt isamma vind med rätt teknik osv
sen tillkommer det lilla att om du väger mer får du ta större drakeo i större drake har du mer lyftkraft men i sin tur så väger den personen mer så det borde väl jämna ut sig.. så då är vi tillbaka till teknik…
hugge hoppar högt för han vågar ladda inte för att han är fet haha
[/ QUOTE ]
nja,
stor drake = långsam drake = man förlorar en massa fart framåt när man svänger upp den. Då draken dessutom är långsammare än en mindre så blir det en svagare spike pga fartvinden när du svänger upp den… allt detta gäller naturligtvis bara vid vindstyrkor då båda åkarna är normalriggade på sina drakar och kan parkera dessa…(Tänk dig att du har en lill kille på 30kg, normalt riggad i 5ms på en 10m2, och så har du en 70kg åkare normalt riggad på en 18m2… vem hoppar högst?)
-
Svar till:
Fia?
Ja,ja…
[/ QUOTE ]
just det, hon kan se fram emot att hoppa högre än rambo när hon har fått in tekniken.
-
Man kör snabbare om man är tyngre, vilket kanske leder till att man hopar högre. I alla fall väger som snabbaste vindsurfarna rätt mycke.
-
Frågan är väl om vikten står i direkt relation till storlek/lyft i kiten.
Sug på den ni!!
-
fan om man kör snabbare om man e tyngre. kanske dom som kör toksnabbt men för att kunna hoppa då man ligger i full fart behövs de mkt teknik. tycker jag kör ganska fort å så jäkla högt hoppar jag inte. e svårt å hålla kant bra då det går fort å man kör upp draken. däremot kan man hoppa långt utav helvete då det går fort.
-
Jag håller med om att med lite mindre fart än jättefort så får man mer lyft i hoppet.
-
testade hoppa ut för horisonten i megafart. högt o långt vill jag lova. Fjäderlätt e jag oxå.
-
Hoppa är väl ingen konst… Hmmm Landa däremot kan vara nog så tricky ibland.
Logga in för att svara.