-
Fiberspar superwave + NeilPryde
Hej,
Någon som vet om Fiberspar Superwave masten funkar bra med NeilPryde segel?
NeilPryde vill ju ha toppmjuka master…./Thomas
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fiberspar superwave + NeilPryde
Hej,
Någon som vet om Fiberspar Superwave masten funkar bra med NeilPryde segel?
NeilPryde vill ju ha toppmjuka master….
/Thomas
Jag har en Fiberspar Superwave 400 till mina Neil Pryde Combat från 2005. Det funkar bra. I början känndes det lite ovant jämfört med min gamla NP mast. Svårt att beskriva men riggen blir lite mer styv och stabil. Kankse lite väl mycket för en lättviktare som jag. Känns som jag planar tidigare men klarar inte riktigt lika mycket vind. Nu har jag vant mig och kör nog hellre den än min gamla.
Inga problem med att du tappar draget framåt i seglet och det blir mer sid-drag? Tycker mig uppleva det med mitt Simmer Crossover 6.2 nämligen…
I teorin borde seglet få lite mindre twist men lite bättre bottendrag med Fiberspar jämfört med NP mast eftersom fibersparmasten har något hårdare topp.
Båda är i ungefär samma kategori mastcurvemässigt så det borde fungera bra.
Teorin stämmer ju rätt bra med Aronhs erfarenhet.
Jag har seglat stora NP segel som V8, Saber mm med Fiberspar och det har funkat bra.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fiberspar superwave + NeilPryde
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.