Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fick en fisk…
-
Fick en fisk…
Publicerad av anonym-anvandare på 23 maj, 2005 vid 14:41Fick en fisk på fenan i måndags- kom körande i ganska god fart o rammade en ca halvmeterlång horngädda midskepps så den vek sig runt fenan. Vet inte vem som blev mest förvånad, den eller jag men har hur som helst aldrig hörttalas om nåt sånt innan. Ska man anmäla till EU så man överskrider fiskekvoten?
tabi svarade 19 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 35 Svar -
35 Svar
-
Jag skulle slänga ett presentkort på naprapatbehandlig i sjön så att den har en chans att simma rakt igen…
-
Samma sak har hänt mig. Jag trodde jag kört på en plastpåse eller liknande.Horngäddan blödde men kom undan.
-
En gång när jag seglade i Sola i Norge där det var kopiöst med feta brännmaneter kom jag med fullt tryck och hann precis se en riktig bamsemanet i storleksklass dryg halvmeter i diameter framför brädan. Det liksom bromsade till rejält och sen när jag tittade bakom brädan låg där två brunröda halvor. Jag var rätt glad att jag inte hamnade med ansiktet före i någon av dom………….
-
Peter Forslin fick ett kastfall under ett courserace i Japan i början på 90-talet. När han skulle vattenstarta så upptäckte han att vurpan berodde på att fenan hade gjort processen kort med en två meter lång haj.
Själv har jag fångat sjögräs. Räknas det?
-
du är välkommen att detla i ÖWC årliga fisketävling. vem tar flest näbbgäddor under sässongen.
själv har jag aldrig lyckats, men har sett folk segla över gäddor så två halvor flutit upp flera gånger.
-
Kul sak! Jag har aldrig rammat något, men man kanske borde gå in för det mer. Surfa i fiskrika grunda vatten tex.
-
Under SM freestyle förra året på ölan rammade Boman 2 stycken näbbgäddor (ca 0,5 meter) med sin hypersonic. Näbbgäddorna omhändertogs och hamnade senare på kvällen på grillen… Mums
-
Jag har faktiskt rammat rätt in i en säl en gång för många år sedan… Min hemmaspot ligger precis vid en sälö, och sälar är ju nyfikna som satan. Och det var en säl som låg å spanade på en kompis som seglade framför maig, så han hann inte se mig trots att han försökte komma undan träffade jag så det blev tvärstopp… tror han klarade sig…
-
Jag var en halvmeter från att krocka i full fart med en jättesköldpadda på Maui i vintras.
-
Svar till:
Under SM freestyle förra året på ölan rammade Boman 2 stycken näbbgäddor (ca 0,5 meter) med sin hypersonic. Näbbgäddorna omhändertogs och hamnade senare på kvällen på grillen… Mums
[/ QUOTE ]
Två st på samma fena är ju nästan mer än vad man får på strömmingspilken nu för tiden…
Men hur är det nu, är det näbbgädda eller horngädda är det samm fisk? vad säger ölands locals -
Ja klart det är samma fisk!
men dom har fan inget horn för det!!!
NÄBBGÄDDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Rekordet har Rikardsson som tog fem st under samma race
under NM på haga.
Mitt eget är 4st under samma dag.
För en vecka sen lyckades jag klippa två st.
Har bara fått med mig en upp på land.
Kul firre att grilla lätt att hitta benen dom blir gröna.
Ett litet kökstips är att ta folie och lite ris från en enbuske och rulla in firren i det blir smaskens.
Just nu leker näbbgäddorna i 10 tusental på Haga.
Kenneth -
Bra tips där Kenneth, fisk i folie brukar bli smaskens. Men tror att jag hoppar över att plocka från enbuskarna runt erat klubbhus, dom lär ju vara nedränkta av annat än regn vatten
jag planerar att åka till Haga snart, då ska jag ta med min bästa fiskar-fena och slå alla rekord…Mvh
Logga in för att svara.