Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick en surfbräda på jobb idag….

• s

Medlem
    10 januari, 2007 vid 16:33

@Oregistrerade 358625 wrote:

Den ser nästan ut som på bilden, står F2 compstyle 248 på följesedeln iallafall.
    Vi ha lossat in den på en tysklandsbil för ca 1.5år sedan och ingen vet vem den ska till eller känner till något om den så idag fick vi klartecken att slänga 2 st brädor:)
    Kan man få 5000:- för den???
    Mvh/Tobias

Det är detta som gör mig lite orolig… Jag beställde en MTB för tre månader sedan och den har “kommit bort” på vägen till mig… Den ligger och skräpar på någon central i landet och kommer om två år säljas till någon eftersom ingen gör anspråk på den….

/Staffan

• danneman

Medlem
    10 januari, 2007 vid 18:23

@Oscar 358636 wrote:

Jag själv har inget intresse av brädan så jag är opartisk. 3500 är max vad jag skulle ge då brädan börjar bli lite omodern.

omodärn hrmm!
    Tobias du ska inte sälja den under 3500:- i allafall… får du 5000 ska du vara väldigt nöjd!

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=10605&sort=1&cat=12&page=4

• Knatte

Gäst
    10 januari, 2007 vid 18:26
  • oscar

Medlem
    10 januari, 2007 vid 20:14

Jo den är lite omodern, dagens freestylebrädor är 10 cm kortare, har rakare rocker och planar upp snabbare.

• ola_p

Medlem
    10 januari, 2007 vid 20:52

Jag seglade rätt mycket på en såndär, minst sagt utdaterad shape med dagens mått mätt.

Jag håller med om att 3500-4000:– låter rimligt, den är trots allt ny. 5kkr är nog önsketänkande.

5000 är den absolut inte värd, jag sålde en två år nyare bräda (något sliten iofs) för 2700:– för inte så länge sen.

Nä, fyfan vilken kass investering surfprylar är, tappar mer än halva värdet på första året. 🙁

• bananen

Medlem
    10 januari, 2007 vid 21:12

Jag kan inte låta bli att tycka att denna tråden är lite skum. Om någon i Sverige köpt en Chilli och inte fått den så gissar jag att personen i fråga brukar vara inne på den här siten och läsa. Kul-jul att hitta sin bräda såld innan man fått vantarna på den.

Tycker inte heller den är värd 5 papp, men väl 3,5.

• Oregistrerade

Gäst
    11 januari, 2007 vid 06:21

Jag har iallafall inte gjort något olagligt och den som skulle få brädan har garanterat fått tillbaka sina pengar och säkerligen köpt en ny.

• ebbek

Medlem
    11 januari, 2007 vid 08:31

Borde va lättare att få ut ett bra pris till våren. Jag gissar att det kan skilja upp mot en tusenlapp.

• ola_p

Medlem
    11 januari, 2007 vid 11:06

En chilli är det ju inte, compstylen är 2 generationer tidigare.

En gissning är väl att det var surfcompaniet som inte fick sin leverans eller kanske någon som köpt av dom som inte fått grejerna (är det bag med så är det nog inte leverans till sc, utan snarare från). Antar också att det rent ekonomiskt är löst för länge sen. Även om någon fick vänta extra på sin bräda.

Att överhuvudtaget få sålt något beggagnat så här års är inte lätt…

• woodleaflay

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:59

Självklart skall du inte sälja den! Du skall se det som ett budskap från Gud till att Du skall börja surfa (jag får intrycket att du inte gör det nämligen). Det finns riggar att köpa på köp-och-sälj forumet. Köp en och du är på väg till att ge ditt liv en mening!

• surfjohan

Medlem
    11 januari, 2007 vid 15:19

@woodleaflay 358845 wrote:

Självklart skall du inte sälja den! Du skall se det som ett budskap från Gud till att Du skall börja surfa (jag får intrycket att du inte gör det nämligen). Det finns riggar att köpa på köp-och-sälj forumet. Köp en och du är på väg till att ge ditt liv en mening!

Wööörd! Tänkte själv skriva nåt liknande! Bara att köra på, lär dig surfa och joina det roligaste man kan hålla på med!

• canoya

Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:33

Ja!!! Alla borde va lika fanatiska som vi! Tänk vilket samhälle!!! Alla skulle ha förståelse för att man måste avbryta möten på jobbet för att vinden har ökat eller att man inte kan lova bort en helg för att göra vårfint på sommarstället för det kan ju vara så att det blir vind då! Vore det inte perfekt?

• perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 21:41

nä fan det är lika bra du börjar med bordtennis, jag vet inte hur många gånger jag stått och svurit på stranden och haft jääävligt billiga grejjer till salu…
    och med tanke på att jag har din bräda hemma i min säng & frugan på soffan så kan du ju inte heller surfa på den…

ha ha ha

T

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick en surfbräda på jobb idag….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.