Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fillipinerna???

• fifi

Medlem
    31 mars, 2008 vid 06:49

Spotet pa Boracay suger…choppigt och det flyter bajstollar i vattnet. Det ar bast fran November till mitten av Mars vindmassigt.
    Det ar billigt att leva har o vill man festa jarnet sa ar det ocksa fett…men det ar absolut inget stalle jag skulle aka tillbaka till.

Har ocksa varit pa CWC, cableparken i Camsur och det tyckte jag var battre…dar kan du kora cable varje dag o vill du kita tar adu bara en taxi och sa aker du och gor det istallet.

• pimpincrakk

Medlem
    31 mars, 2008 vid 09:36

haha ok, var just Boracay vi tänkt men bajstollar stämde inte riktigt in på min bild av paradiset. Får kanske tänka om då,.. Takk

Var åker man annars bäst om man vill leva billigt o få grym kite Jan-Feb?

• above_the_law

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:37
    Fifi;455140 wrote:
    Spotet pa Boracay suger…choppigt och det flyter bajstollar i vattnet. Det ar bast fran November till mitten av Mars vindmassigt.
    Det ar billigt att leva har o vill man festa jarnet sa ar det ocksa fett…men det ar absolut inget stalle jag skulle aka tillbaka till.

Har ocksa varit pa CWC, cableparken i Camsur och det tyckte jag var battre…dar kan du kora cable varje dag o vill du kita tar adu bara en taxi och sa aker du och gor det istallet.

Nu var du väl lite väl neg va;-)?!
    Glöm inte att det blåser i princip jämt på Boracay och riktning spelar ingen roll eftersom det bara är att välja ”rätt sida” av den smala ön efter tidpunkt. Det är ju dessutom otroligt billigt att leva, har suverän dykning till superlåga priser mm.
    Här bodde vi och stormtrivdes:
    http://www.bluemango.com.ph/

Inga ”bajstollar” där inte….MEN, åk istället DIREKT från Manilla till Cebu och ta sedan båten över till Siargao, för allt i världen!!!!!!
    Kolla in:
    http://www.patrickonthebeach.com/

• pimpincrakk

Medlem
    31 mars, 2008 vid 18:44

Låter ju helt OK!
    vilken strl. på kite vad det som gällde, mestadels runt 12a,..

Siargao alltså, vad är skillnaden?

takk!

• above_the_law

Medlem
    1 april, 2008 vid 11:20
    PimpinCrakk;455352 wrote:
    Låter ju helt OK!
    vilken strl. på kite vad det som gällde, mestadels runt 12a,..

Siargao alltså, vad är skillnaden?

takk!

12:a + 9-7:a (ca 3 av 21 dagar var det typ 14:a), men då dök vi.

Varför Siargao?! Det är inte alls exploaterat (eller var det inte för 3 år sedan)! Massa konstiga djur, djungel, vattenfall och obebodda öar e t c.
    Kolla in alla foton i Patri c´s Gallery: http://www.patrickonthebeach.com/

Dessutom, om du gillar vågsurf (våg-kite): ”Cloud 9” (legendariskt!)

OBS! Att flyga till tex Boracay först är ingen bra idé om du sedan vill snabbt till Siargao! Då nästan alla förbindelser till Cenbu och Siargao går via Manilla, dvs bara att flyga tillbaka!

Tänk på:
    Att dom mindre flygplanen inte tar så tungt bagage. Jag hade tot 21 kg inkl två drakar, kitebräda, dykmask och snorkel samt kläder (väldigt lite kläder behövs och kan köpas där). Jag packade allt i min boardbag på hjul samt tog minsta kiten som handbagageryggsäck. Det funkade på det lilla planet från Manilla, efter att jag betalat 200sek extra:-) för de överskjutande 5 kilona (6 egentligen). Kan vara problem med större vågsufbrädor p g a storleken, MEN billiga brädor finns att hyra/låna på Siargao!

• ristarpen

Medlem
    1 april, 2008 vid 12:00

jag va på boracay förra året i feb mars och jag såg inga bajstolar som flöt runt. tycketa att det va kanonbra. det ligger några bilder i den här tråden

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52656

• pimpincrakk

Medlem
    1 april, 2008 vid 15:31

Najs!!!

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 11:36

Clud 9:

• fifi

Medlem
    2 april, 2008 vid 12:09

Det ar bajstollar nu for att de har byggt massa nya hotell o deras avlopp inte klarar av trycket sa losningen pa problemen fran white beach ar att dra ut avloppsmoget pa revet utanfor kitebeach…onshorevind o tide= bajstollar o daligt vatten man far kraksjuka o infektioner av….sa ja, jag ar neggo och valdigt besviken for jag tycker att spoten ar kass ocksa!

I ovrigt ar det fint, som du sager…dykning och snorkel ar super och det ar billigt…men for kite ger jag det inte hoga betyg!
    Vi var en tur pa seco island ocksa och det kan jag starkt rekomendera.

Vinden denna sasongen har det varit brist pa…men det handlar val om att ha tur eller otur i sa fall.

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:52
    Fifi;455718 wrote:
    Det ar bajstollar nu for att de har byggt massa nya hotell o deras avlopp inte klarar av trycket sa losningen pa problemen fran white beach ar att dra ut avloppsmoget pa revet utanfor kitebeach…onshorevind o tide= bajstollar o daligt vatten man far kraksjuka o infektioner av….sa ja, jag ar neggo och valdigt besviken for jag tycker att spoten ar kass ocksa!

I ovrigt ar det fint, som du sager…dykning och snorkel ar super och det ar billigt…men for kite ger jag det inte hoga betyg!
    Vi var en tur pa seco island ocksa och det kan jag starkt rekomendera.

Vinden denna sasongen har det varit brist pa…men det handlar val om att ha tur eller otur i sa fall.

Jaha, det du säger stämmer säkert….Det är väl bara är att beklaga att människan förstört ett paradis till på jorden. Suck!
    Såååå, ännu större anledning att dra till Siargao istället, men att inte sprida det på nätet…som jag hittills gjort. .. Slut på alla snälla råd om paradisspots från mig fr o m idag…
    Ännu en anledning till att INTE dela med sig om secret spots på nätet alltså. Det är INTE egoistiskt utan ansvarsfullt vs moder jord helt enkelt!!!!!!!
    Spårade jag ur, hehe? Sorry, men surfkulturen sitter starkt rotad…

• pimpincrakk

Medlem
    2 april, 2008 vid 19:01

OK siargao it is!! takk igen för svaren, grymt!!

Dock hört att det ska regna en hel del på Siargao just perioden Jan-Feb,.

• ristarpen

Medlem
    2 april, 2008 vid 20:55

men det är ju SKIT kul att kitesurfa

• above_the_law

Medlem
    3 april, 2008 vid 13:41
    PimpinCrakk;455834 wrote:
    OK siargao it is!! takk igen för svaren, grymt!!

Dock hört att det ska regna en hel del på Siargao just perioden Jan-Feb,.

Kommer inte ihåg väderfakta för den tiden, så det kan nog tänkas att dom har sin regnperiod då men då brukar det ju även komma lite oväder och där med vind, he he. Faktum är ju dock att regnperioder brukar vara varma där borta och att regnet oftast kommer med korta men RIKLIGA intervall. Värt att kolla upp dock!
    Men det är klart att åker du dit för att få solbränna så kanske du inte blir helt nöjd…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fillipinerna???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.