Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FILM: "Committed"

• gurra1978

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 18:06

Instämmer med alla andra. Det ser grymt proffsigt ut. Jag har mycket att lära mig och bara genom att studera din trailer har jag redan snappat upp lite sköna grejor. Det verkar vara ett soft gäng du filmat, ser fram emot hela rullen.

• larry

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 20:17

Ja jävlar. Nu snackar vi kameraman.
    Den trailern får 5 fenor.

• danneman

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 22:07

Har just suttigt å jobbat med contrast vs brightness på min trailer som jag tänkte köra på lördagen ! så får man denna käftsmäll! ähh fy fan va clean!
    längtar till fredag ses där!

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 07:19

Danne, jag skulle tippa på att du kommer få bättre resultat om du använder Nivåer (Levels), Kurvor (Curves) för att justera. Exakt vad verktygen heter i ditt videoprogram har jag dock inte koll på… Men Contrast och brightness är faktiskt ganska sällan bra sätt att justera på.

• poppo

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 09:32

Mycket imponerande trailer, snyggt jobbat! Skönt med lite wave och inte bara balett…

• mbkpeter

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 10:56

Najs!

Danne: Ola P har rätt. ge dig på levels och den beryktade s-kurvan samt färg/saturation. Jag har trixat apa med alla olika effekter, och har hittat en gyllende regel: Not too much.

Skall bli kul om det dyker upp folk nästa fredag. Mycket prylar på plats. storbild fett PA ljud och en och annan kall öl.

Tack för alla sköna komentarer. Värmer upp alla jobbiga timmar på nätterna.

Peter

• svenne

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 11:08

An PeterFilm Production? Fanns inte mycket mer att anmärka på… 😉

Det verkar som våra amatörfilmande gossar har EXTREMT hög nivå. Allt som släpps här på konfen är bra mycket bättre än det som går att köpa (Det ska väl vara Koas filmer då, men han är ju betald och filmerna är trots allt inte dyra) och inte många utländska amatörfilmer når upp till samma nivå.
    Okej, jag tycker att det är skitkul att till exempel Gurra vill släppa sina rullar fritt, men va fan boys – ni har ju läge att göra grymma vinterdrömmarrullar som håller i varenda TV-soffa i världen!

Sälj materialet till High.tv, surftidningar, Eurosport, någon måste ju vara intresserad. En polare till mig sålde film till SVT, så då kan väl ni med göra det.

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 11:43

Peter, vad tror du om att öka saturationen med channel mixer istället för saturation?

Det är mitt favoritsätt att öka färgmättnaden i photoshop, går ut på att man gör ett justeringslager med en channel mixer, i rödkanalen ökar man röd till 140%, grön & blått ställer man till –20%. Upprepas för alla kanalerna, fast givetvis med ökningen i grön & blå kanalen istället. Sen styr man effekten med opaciteten på lagret. Borde gå att göra nått liknande med video?

• frippe75

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 12:34

@Ola_P 404252 wrote:

Peter, vad tror du om att öka saturationen med channel mixer istället för saturation?

Det är mitt favoritsätt att öka färgmättnaden i photoshop, går ut på att man gör ett justeringslager med en channel mixer, i rödkanalen ökar man röd till 140%, grön & blått ställer man till –20%. Upprepas för alla kanalerna, fast givetvis med ökningen i grön & blå kanalen istället. Sen styr man effekten med opaciteten på lagret. Borde gå att göra nått liknande med video?

Då får han skaffa After Effects….

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 12:44

Aha.. Jag pillar som sagt var inte så mycket med film nuförtiden. Fast lite sugen blir man ibland. Om inte annat för att få leka lite med Color. 😀

• andersbq

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 19:48

Känns som man är född 25 år för sent, fan vad enkelt det ser ut!

• falle

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 22:36

Vi kommer ett helt gäng från Varberg!!!

• danneman

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 23:05

jo har vart på Levels men tänkte att jag skulle ta en genväg om jag använde brightness/contrast..peter jag kommer behöva hjälp med Ae slowmo blir galen!

Det kommer va fett med folk i nya klubbstugan detta får ju inte missas!

• mbkpeter

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:25

@Falle 404429 wrote:

Vi kommer ett helt gäng från Varberg!!!

Hehe. Det blir smockat folk. Sommarens happening i Fiskebäck.

DO NOT MISS!

Gurra: Dina 5 minuters filmer är det bästa inom vindsurfingfilm. Alltid roligast, ballast och snabbast. Mer. Helst en S.U.P. film som sagt 😉

• koa

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 08:38

Skön trailer. Härligt att se Brazil!

Browne rippar järnet

Calle N

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FILM: "Committed"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.