Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Film, F2 Speed Challenge, Haga Park, 2007
-
Film, F2 Speed Challenge, Haga Park, 2007
Publicerad av klang på 5 september, 2007 vid 12:27Då har jag klippt ihop 10 minuter (75MB) av F2 Speed Challenge från i maj. Jag hoppas ni kommer åt filmen via denna länk, annars får ni skrika och hojta, och jag får felsöka…
http://www.xantidox.com/media/hagapark2007.wmv
Ni får ursäkta att jag inte hunnit lägga ner så mycket tid på matrialet, jag har i allafall försökt få med er alla mer än en gång. Musikvalet var såklart helt givet… ;-). Man kan enkelt sammanfatta förhållandena som SVÅRA…
/Klang
Oregistrerad svarade 16 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Nice Klang!
6:51 in i filmen så trillar jag och förflyttar min 3:e kota, intressant att se det på film till slut. Ser inte ut alls så som jag trodde att jag föll?
-
F2 Cross challenge 2007? 😀
Cool film, och GRYYYYYYYM musik! Äntligen lite vettig musik i en surf-film…
Tobias: Aj!!
-
Knatte
Gäst5 september, 2007 vid 15:24Härligt! Verkade ju som att det var småchoppigt vatten eller ??:tongue:
Det var ju några seriösa vurper minst sagt! Inte bara Tobbes vurpa utan några andra lyckades ju skapligt bra också!:grin: -
Downloading now..! väntar med spänning att se om jag platsar till nästa år!
-
@Knatte 411909 wrote:
Härligt! Verkade ju som att det var småchoppigt vatten eller ??:tongue:
Det var ju några seriösa vurper minst sagt! Inte bara Tobbes vurpa utan några andra lyckades ju skapligt bra också!:grin:Såg att Johan G klotade ett par gånger i filmen. Undrar om nån av gångerna var den sk “pung-vurpan”. Kommentar, Johan?
-
Pungvurpan gjorde jag som sista trick precis innan heatet var slut. Bakom tornet, där vi bromsade in innan vi kom till båtarna. Har inte sett filmen ännu, men jag såg råmaterialet som Filip Wallin hade och jag tror att han fått det från Klang och där var det tyvärr inte med… Hade vart kul att se 🙂
-
Synd att dom även missade när du försökte ha ihjäl gubbarna i tornet oxå… ;)Eller var det samma vurpa?
-
Ganska extrema förhållanden :)! Hurdan tidtagning hade ni och vad gjorde gubbarna i tornet? Hur snabbt surfade killarna som bäst? Extremt bra film by the way….
-
Fartradar från polisen om jag minns rätt. En kompis på Öland som är polis var inblandad och satt en del i tornet.
-
Gubbarna i tornet använde polisens laserpistol för att mäta gubbarnas topphastighet. denna topphastighet låg en bit över 60 km/h
-
@Glen Alpin 412016 wrote:
Pungvurpan gjorde jag som sista trick precis innan heatet var slut.QUOTE]
Märks att du är en gammal fristajlare….det gäller att spara på bästa tricket till slutet av heatet!
-
Grym film, men jag vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta. Det syns ju rätt tydligt att det går bra för alla fram tills revet som låg mitt i speedtrippen…
Haga Long-jump challenge..? -
Kollade just på filmen. Respekt åt alla som speedar i den sjön, speciellt de som inte har ett förflutet som puckelpistfantomer. Inte många som inte såg ut att ha minst ett finger på knappen till katapultstolen. 🙂
-
Kul film ! Man granskar ju kritiskt eget trim och brister i teknik och imponeras av andra som ser ut att göra helt rätt.
Så här gick det.
Placering Namn Segelnr
1st Markus Emanuelsson S-55
2nd Per Cullin S-666
3rd Marcus Richardsson S-30
4th Erik Larsson S-344
5th Daniel Borgelind S-38
6th Michael Öhlund S-707
7th Daniel Nerhagen S-131
8th Mikael “GetWet” Selington S-69
9th Robert Stavnås S-74
10th Anders Appelqvist S-125