Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från F2 Speed Challange Torkelstorp..

• Film från F2 Speed Challange Torkelstorp..

Publicerad av Knatte på 18 oktober, 2007 vid 19:55

Nu kan ni kika på det ihopklippta resultatet av vad jag filmade i söndags på F2 Speed Challange i Torkelstorp 🙂
    http://www.knatteproduktion.se/Knatte_produktion/Filmer/F2_speed_challange_14_oktober_TorkelstorpV2(1).divx

Några funderingar som jag har angående DVIX-kodningen:confused2: Varför trycker kodningen ihop slutexten till några millisekunder?? All text som inte har film i bakgrunden trycks ihop till bara några korta snuttar 😡
    I orginalfilen (.avi) så är textmassan i typ 15-20 sekunder så man skall kunna läsa texten i god tid. Så är det inte fallet nu *ler*
    Tips och förslag på detta?? Jag använder en separat DVIX-converter 6

Knatte svarade 17 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • klang

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 20:10

Tack Knatte, kul med film från speed eventet.

• simpa

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 20:16

Var filmen i slowmotion eller var det bara filmat i fel vinkel? 😉
    Nej men såg ut att gå lite segt..
    btw vem är det som har den blåa bussen som det står “aqua” på? En exakt likadan om inte den brukar glida runt i Falun(?).

• Knatte

Gäst
    18 oktober, 2007 vid 20:19

@simpa 423122 wrote:

Var filmen i slowmotion eller var det bara filmat i fel vinkel? 😉
    Nej men såg ut att gå lite segt..
    btw vem är det som har den blåa bussen som det står “aqua” på? En exakt likadan om inte den brukar glida runt i Falun(?).

Det blåste inte så mycket bara typ 8-10 m/s så toppfarten vart ju drygt 31 knop för Dala, som vart snabbast. Den vanligaste farten låg ju omkring 22-25 knop kanske??
    Det vart väl folk från hela landet och det kanske var någon från Falun?? Svaret kanske kommer här 🙂

• aronh

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 21:07

Skön film. Jag tycker inte det ser ut att gå så långsamt. 30 knop har jag nog aldrig varit uppe i. Även om det känns som det går hur fort som helst ibland när man är överriggad och måste falla av på en djup slör för att komma hem.
    Hade man filmat mer från sidan hade det kanske sett ut att gå fortare.
    Vilket var det vinnande åket? Finns det med på filmen?

• Knatte

Gäst
    19 oktober, 2007 vid 06:14

@Aronh 423134 wrote:

Skön film. Jag tycker inte det ser ut att gå så långsamt. 30 knop har jag nog aldrig varit uppe i. Även om det känns som det går hur fort som helst ibland när man är överriggad och måste falla av på en djup slör för att komma hem.
    Hade man filmat mer från sidan hade det kanske sett ut att gå fortare.
    Vilket var det vinnande åket? Finns det med på filmen?

De vinnande åken gjordes av S-131, S-55. S-38 och vinnaren av själva SM:et var S-141. Men om just de snabbaste åken är med på filmen vet jag faktiskt inte.

(Sedan är det svårt att filma så mycket mer från sidan, då tävlingen seglades långt ute i en vik. Plus att det blir så mycket zoomande och panorerande att filmen kan bli ryckig att se på….)

Men tackar för berömmet :laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från F2 Speed Challange Torkelstorp..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.