Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från Maui Nov. 2007

• thundal

Medlem
    18 december, 2007 vid 07:34

@gurra1978 434428 wrote:

Nice. Det såg ju rätt inbjudande ut att segla vågor i shorts, det har jag nog aldrig gjort tidigare när jag tänker efter. Det var några riktigt schyssta svängar där med bra stil tyckte jag. Saknade dock lite ladd på utvägen men det kanske inte går att hoppa på Maui ; ) Man blev lite glad då LARRY faktiskt laddade på en bakåt. Det blev lite mindre enformigt då : )

Det var kul att ni filmade hur ni åkte till Hookipa för en som aldrig varit där. Man fick liksom ett rätt bra hum om läget så att säga. Sen så var det lite obligatoriskt strandsnack så filmen var mer än ok.

Tack för en, eller tre sköna filmer mitt i vintermörkret.

Jag håller med om att skulle varit roligare med fler hopp men det var inte många som fastnade på film. Larrys bakåt är ju riktigt snygg så det var kul att den kom med. Annars tycker jag ändå att det blir ett och annat hopp på Kuau men fokus i seglingen blir ändå helt och hållet vågridning. Dagar med mindre vågor blir det mer hopp men är det större koncentrerar man sig mer på att ta sig ut så att man kan ta nästa våg.

• lars_k

Medlem
    18 december, 2007 vid 10:15

Grym film, precis vad jag ville se iaf. Mkt vågridning i grymma vågor. Hoppa kan man göra i sunk-apel eller på vilket sketet cross-on ställe som helst. Är det fin side-off och downtheline lägger man hellre all energi på vågridningen. Skulle man missa en landning vet man att fetespolningen kommer som ett brev på posten. Att simma efter grejorna är ju grymt ut-tröttande.
    Kul att se att Kuau är så pass bra. Känns som det är där man kommer att segla om man någon gång skulle hamna på Maui. Hookipa är oftast grymt crowded som jag fattat det.
    Ser lite stökigt ut på Kuau dock, men det är bara kameran som ljuger lite kanske…?
    Najs film. Tack för den! 🙂

• s

Medlem
    18 december, 2007 vid 11:26

Huuu vad sugen jag blir på att dra till Maui och segla shorts med feta vågor!!!

Snyggt jobbat Stefan! Och ni andra också för den delen!

/Staffan

• basse

Medlem
    18 december, 2007 vid 12:08

@S.. 434491 wrote:

Huuu vad sugen jag blir på att dra till Maui och segla shorts med feta vågor!!!

Snyggt jobbat Stefan! Och ni andra också för den delen!

/Staffan

Ja… är på!

• ola-h

Medlem
    18 december, 2007 vid 12:12

@Lars_K 434485 wrote:

Ser lite stökigt ut på Kuau dock, men det är bara kameran som ljuger lite kanske…?

Nej då, det är bara lite stökigt när det är smått. Från masthögt och uppåt blir det cleant…

I själva verket är de också kameran som ljuger lite. Det är rätt långt mellan stranden och brytet och däremellan är det rätt guppigt. Kameraperspekivet trycker ihop bilden och får de att se ut som stöket går ihop med vågen.

• jesper_b

Medlem
    18 december, 2007 vid 12:53

I synnerhet när det är lite mer ost i svallet kan Kuau bli hur rent som helst. När Hookipa maxar ut och stänger totalt, dvs är för stort för vattenlek. Har ofta Kuau en otroligt fin peak en bra bit ut och upp utanför Mamas som går ihop hela vägen ner till och förbi Noriega. Är det riktigt stort kör man hela vägen ner till den nedre kanalen på andra sidan Tavaras bukten. DÅ är det dock oftast grymme strömt och stökigt innanför. Det svåra är inte enbart att ta sig ut, utan också att undvika falla på insidan i det starkaste strömmarna – då dras man ut i Noriegas värsta spottande main section.. håll i hatten!!!!!

Vill man njuta av detta på lite lugnare vis kan man stå och kolla från vägen vid Lanes eller Hookipa ner på denna sagolikt vackra våg.

/Jesper B

• thundal

Medlem
    18 december, 2007 vid 14:44

Den här dagen (den första på filmen) var det nordligt swell ,lite NNV enligt prognosen om jag inte minns fel. Vågorna var betydligt bättre från kanalen och ner mot Noriegas, både renare och betydligt större. Jag var förvånad över detta för dom flesta gånger jag seglat på Kuau har det varit bättre längre upp, från Mama’s och ner mot själva Kuau. Jag kan bara hålla med om att strömmarna och och det choppiga vattnet (som inte har ngn vidare bärkraft pga att det mest är skum) på insidan en bit ner är en utmaning. Området gör skäl för namnet “the toilet bowl”.

• poppo

Medlem
    20 december, 2007 vid 15:47

Snyggt jobbat killar!

• mag

Medlem
    20 december, 2007 vid 18:39

Skön film och segling!
    Jag har också mest seglat Mamas och ner till kanalen. Har kanske kört Kanaha de riktigt stora dagarna när det bryter hela vägen…oops

Nu är det bara lite drygt 2månader kvar!!! 🙂
    /Magnus

• ola-h

Medlem
    20 december, 2007 vid 20:50

Jag hamnar också ofta på “ovansidan”, men min bästa Kuausegling har definitivt varit ned mot Noriegas.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från Maui Nov. 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.