Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Film från Salmonbay upplagd på junkshop
-
Film från Salmonbay upplagd på junkshop
Publicerad av drx på 11 oktober, 2005 vid 20:29Då var filmen från förra lördagens surf i Salmonbay klar (puh) Filmen är upplagd på Junkshop (195 mb). Rekommenderat program för att titta på den är VLC-player om man vill kunna köra helskärm, ladda ner här annars funkar quicktime fint åxå. Filen heter alltså Salmonbay.mov, går inte streama så högerklicka och välj “spara som”
/ALF
johan_m svarade 19 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Japp den sökvägen stämmer men verkar inte funka för mig när jag klickar på den, enklast är att klicka länken i första inlägget, jag har ändrat den nu direkt till film-katalogen.
-
Nu har jag laddat ner filmen 2 ggr och fått samma resultat.
Jag har ingen aning vad ni gjort med filmen men om man försöker öppna den i senaste quicktime så får man följande meddelande:
“Error -2048: the file is not a movie file”Om man döper om filen till .avi och öppnar den i senaste windows media player så får man bild men inte ljud.
Om man öppnar den i DivX player så klarar den varken av ljud eller bild, men säger att jag kanske behöver en audio codec.
Intervideo WinDVD ger samma resultat som windows media player.
Tips mottages gärna.
-
det var en mycket bra film. mycke action i slow motion, sånt gillar jag. men den skulle bli ännu bättre om ni hade gjort den kortare med dom bästa sekvenserna eftersom det inte var så stor variation.
-
Ja problemet var att det var från 3 olika kameror så många klipp var säkert med flera ggr fast från olika kameror. Men det tog sån tid att sätta ihop allt så jag orkade inte vara så noga med sånt i slutändan, ville bara få ihop skiten. Den är renderad på mac och där funkade det finfint att se den med quicktime, på pc har jag bara testat med vlc eftersom man vill ha fullskärm men det finns länk till var man laddar ned det i första inlägget, kompisar som provat säger att det ska funka med mplayer classic åxå.
-
Knatte
Gäst12 oktober, 2005 vid 16:39Nope, funkade inte i mediaplayern eller i quicktime (sista versionen)
Fick bara ett felmedelande som såg ut så här.. -
coolt intro. håller dock med om att den sedan är lite för lång i förhållande till variaitonen. typ en låt lång brukar väl vara lagom för hemmafilmer.
-
Om man gör internet video och misslyckas med att få den att fungera enligt de 2 stora standards som finns, dvs quicktime och WMP, så bör man nog fundera på en korrigering.
Folk är sällan intresserade av att installera ett nytt program bara för att se en film, och ibland rent utav förhindrade att göra sådant om man tex sitter på ett kontor eller nåt.
Nu faller jag ju inte in i någon av kategorierna ovan men jag nöjer mig med att döpa om filen till lite_klantigt.avi och titta på den i WMP utan ljud.
Tack för de rörliga bilderna!
-
Jo givetvis hade det varit optimalt att göra denna film i mpeg för maximal kompabilitet men det gick tyvärr inte eftersom jag gjort den på en macintosh i skolans datalab, det går endast göra den i qt-format där. Varför den inte funkar i quicktime ändå är en gåta,Anledningen till att jag gjort den där är att det finns utrustning för att ta in film från vanlig ickedigital kamera där. Om jag hade haft tid hade jag kanske kunnat ta in den i premiere hemma och komprimerat om den i något annat format men det tog sån tid att klippa ihop den så jag har inte haft ork att försöka med det. Men tack för synpunkterna ändå! Ps, jag kan passa på att tipsa om att vlc-player är en bra nedladdning i alla fall eftersom den funkar helt utan codecs och till i princip alla filmfiler (dvs många som mediaplayer inte kan spela upp) plus att man kan börja se filmen direkt utan att ha laddat klart den även om det är en divx eller avi..
-
Färgerna blir alltid skumma när jag kör i VLC (ser ut som att rött fattas). Nåt tips om orsak till detta?
-
Verkar skumt, jag provade faktiskt att jämföra vlc med mediaplayer och då blev det starkare rödfärg och mer kontrast i vlc-fönstret med samma film då givetvis. Har ingen aning vad det kan bero på faktiskt…Är det så med alla filmfiler du provat? och har du provat samma fil med mp?
-
Ja, det har varit lika med alla jag testat. Jag funderatr på om det kan ha med datorns garfikkort att göra. (4 år gammal laptop)
Logga in för att svara.