Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Film från Tävlingen i Tyresö
Taggad: racing
-
Film från Tävlingen i Tyresö
Publicerad av swe22 på 14 juni, 2005 vid 14:52Inte så proffsigt redigerat kanske men det får funka. Bredband rekommenderas (652MB)
http://www.bvc024.com/Images/multimaster/msc.mpg
Högerklicka på länken ovan och välj “spara mål som”
//Conny
swe-1 svarade 19 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Fast jag inte seglar formula så tycker jag också det var kul att se hur det går till. Starten verkar ju extremt viktig för en bra placering. Det roligaste på filmen var dock en killes bodydrag med feting rigg. Så ju avslappnat ut.
Jag tyckte mig inte se en ända fullplaningsgipp, är det svårt att göra en sån i de förhållandena ni hade (för lite vind)?
Fortsätt dokumentera tävlingar. De kan nog få upp intresset för sporten och locka fler utövare.
-
Det är svårt att gippa med full planing när vinden är svag jo. Problemet är att man på halvvind/slör kan komma upp i hastigheter som ligger över vindhastigheten. 5 m/s är ungefär 10 knop och ligger man och slörar i närmare 20 knop så får man i princip 5 m/s backvind i seglet när man faller av i gippen, vilket dels bromsar och dels gör det svårare att slänga runt bommen någorlunda snabbt och få drag i seglet på den nya sidan.
-
Skitkul att se trots att man hade varierande framgångar 🙁
Kul också att ni lyckades dokumentera min och jonas krock i starten 🙂 Känns som om jag hade kunnat vinna protest förhandlingarna med det video klippet 🙂
//Nicklas -
Kalastrevlig film! Tror denna typ av film kan dra till många till sporten. Att vi planar omkring järnet i 3-7 sm borde locka, i synnerhet en vår/försommar helt utan kulingar.
Kanske vore det inte helt fel att komprimera ner filmen till mindre format så fler orkar tanka hem…
Well done!
/Jesper B
-
Själv önskar jag mest att nån kunde lägga filmen på nån annan server, nedladdningen dör hela tiden för mig efter nån MB eller så har försökt få hem filmen hur många gånger som helst nu och bara fått se starten på första racet.
-
Kör Pinnacle Studio 9 och dom skulle ha pröjs för att komprimera i mpeg4 så därför vart det mpeg2.
-
Ja en annan server hade ju inte varit helt fel, har som mest fått över 6MB med ca 10kbit innan det gått ned helt…
-
Tog mig hela dagen att ladda ner (har BB som lev.)
Kul film iaf. Det skulle ha varit kanon om den som filmar berättar lite mer, tex var i racet man är, vem som syns etc så att det blir mer levande. “Shaky cam”-effekten kan man leva med men behöver lite paus då och då för att inte bli sjösjuk…
Kul film och sugen blir man såklart!!! -
Har några bilder från tävlingen men är
är koplett datainkompetent så jag får ej in bilder,
kan dock maila om någon har en mailadress
och sedan lägga ut.
har inte ens bredband.
Per -
Har några bilder från tävlingen men är
är koplett datainkompetent så jag får ej in bilder,
kan dock maila om någon har en mailadress
och sedan lägga ut.
har inte ens bredband.