Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: Heli vs Kite – final cut

• marh

Medlem
    22 oktober, 2009 vid 20:43

Film deluxe! Första var grym

• dak

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 07:14

Nice. Stefan Ed, kan inte du flyga ner och filma mig, Stefan och Anna i Uruguay snälla 🙂 Då får Martin många flygtimmar oxå 😉

• wakenils

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 07:58

riktigt fint! grymt med nya vinklar

• above_the_law

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 10:46
    Propellerboy;584839 wrote:
    Tja!

Fotografen här. Började kita för knappt ett år sedan o är fast. Det var kul att få ihop den här lilla filmen. Jobbar som flygfotograf/stillbild o har ganska nyligen börjat nosa på film. Ingen mästare när det gäller klipp o effekter men man utvecklas. Den första filmen la jag bara ut luftklippen som inte skakades bort. Tanken var hela tiden att klippa ihop med markshotsen som togs lite senare.

Det är svårt att filma från luften. Vi låg på 100m höjd(minimihöjd i Torkelstorp med bebyggelse) o då får man zooma en hel del = skak. Kolla in trailern för en ny windsurfingfilm. Gjord av svenskar!!! YouTube – The Four Dimensions Trailer. Den höjden skall helikoptern ligga på = stabilt.

Kamera: sony pmw-ex1

Är grymt sugen på att filma mera kite. Sparar till vattenhus men det är dyrt…

Ngn som skall till Fortaleza, Brasilien 7 -28nov eller vet ngn som skall dit? Skulle vara kul med resesällskap.

/Stefan

Shit, nästan så jag börjar fundera på att ta fram min RRD Wave Cult “Twinser” från början av 90-talet ju:-)!!!
    MEN, så inser man hur lång tid det tar att nå dom där nivåerna (om alls)…
    Det var nog det mest progressiva jag sett inom vindsurfing!

Dessutom, såååå snyggt filmat!
    Där kan man nog sno en hel del, såsåm; propellerljud, vinklar, slowmo som zoomas samtidigt, bildserier etc.

Cheers!

• propellerboy

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 13:25
    dak;584918 wrote:
    Nice. Stefan Ed, kan inte du flyga ner och filma mig, Stefan och Anna i Uruguay snälla 🙂 Då får Martin många flygtimmar oxå 😉

Det hade vart ngt. Blir kanske billigare om jag tar mitt motoriserade skärmflyg men då kanske jag hamnar på fel kontinent. Ni får ha d så gött:wink:

• wakenils

Medlem
    1 november, 2009 vid 21:01

här är lite najs helifilm, utan såna där små gubbar med mast på sina brädor
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=SQuzo3jEI-0″]YouTube – DefyTeaser[/ame]

• propellerboy

Medlem
    3 november, 2009 vid 13:41

Så jävla snyggt…

/Stefan

• neven

Medlem
    3 november, 2009 vid 13:54
    WakeNils;586310 wrote:
    här är lite najs helifilm, utan såna där små gubbar med mast på sina brädor
    YouTube – DefyTeaser

Riktigt snygg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: Heli vs Kite – final cut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.