Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film kodning

• Film kodning

Publicerad av mozzy på 6 februari, 2003 vid 10:02

Är det någon som har något bra tipz på hur jag skall få ner min 5 min film (1,5gb) till något mer behändigt?
    Detta är en färdig redigerad film som jag gjort i Adobe Premiere 6, (från DV cam).
    Vore tacksam för alla små trevliga tipz…..

*Cut deep´n fly high*

kitesweden svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • steffo

Medlem
    6 februari, 2003 vid 12:16

Prova DIVX, VCD eller SVCD. DIVX och VCD borde gå att producera direkt från Premiere.
    Kolla in här http://www.dvdrhelp.com för mer info!

• mozzy

Medlem
    7 februari, 2003 vid 12:02

Problem är ju att det inte går utan att dra kvaliteten till en knappt tittbar nivå…
    Med Tmpgenc plus testade jag att göra en SVCD, filmen blev dryga 110mb, men upplösningen om man kör den på tex en TV blir skitkass…
    Dom filmerna jag har sett tex här på steffo´s ftp, är bra mycket bättre…
    Om det är någon som sitter å trycker på ett bra progg I-mäjla gärna det till mig på:
    ki1wani@chl.chalmers.se

MvH Niclas

• kitesweden

Medlem
    7 februari, 2003 vid 22:01

Det är Mpeg4 som gäller om du ska lyckas med ekvationen bra bild och liten fil. DIVX är en variant och Microsofts WMV är en annan (det finns massor…). Microsofts format kan du enkelt skapa i moviemaker som kommer med windows (men Linux snubbarna blir lite putt på det formatet) DIVX kan du ladda hem från http://www.divx.com DIVX är en codec som laddas i ex windows, sedan kan en mängd videoredigerings program använda sig av denna codec. Själv kör jag Vegas Video, Premiere samt Pinacle Studio beroende på vad jag ska göra med rå materialet.
    /Mvh Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film kodning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.