Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film och bilder från Dalen, Båstad?

• mbkpeter

Medlem
    6 november, 2006 vid 14:58

Alltså inget illa menat, jag gräver ner pengar i utrustning och det är verkligen inget billigt. Däremot kanske priset på DVDkopian är lite mycket utan att man får ett smakprov att se först. 🙂 Men humor är kul.

Peter

• naish

Medlem
    6 november, 2006 vid 15:02

här var vi snåla!

• bonasurf

Medlem
    6 november, 2006 vid 15:11

Ja jocke säg gärna till om du har något spännande. det var en sjukt bra dag. Men om inte jag minns fel så såg det ut som att du komm ner precis på slutet.

• emil_h

Medlem
    6 november, 2006 vid 15:29
    Jocke_22 wrote:
    Det var jag, men jag tänker fan inte bara släppa bilder och film gratis. Jag sysslar inte med nån välgörenhet. Vill nån ha filmen kan de maila mig och sedan få filmen för 250kr på dvdskiva. jocke22_movieguru@hotmail.com
    Kameror och filmutrustning kostar pengar, klippning tar tid!

*asg 🙂

.

• perkele

Medlem
    6 november, 2006 vid 16:02

smakprov då?
    så snål kan du ju inte vara, du hade ju inte haft nått att filma om inte killarna hade rippat för dig… släpp lite på materialet nu… en annan har ju jubbat hela tiden och missat, vill bara gnida lite salt i mina egna sår… snälla släpp lite…

Jocke_22 wrote:
    Det var jag, men jag tänker fan inte bara släppa bilder och film gratis. Jag sysslar inte med nån välgörenhet. Vill nån ha filmen kan de maila mig och sedan få filmen för 250kr på dvdskiva. jocke22_movieguru@hotmail.com
  • ola_p

Medlem
    6 november, 2006 vid 16:06
    Jocke_22 wrote:
    Haha, jag tar tre tror jag… 😀
  • oaxen

Medlem
    6 november, 2006 vid 18:01

Faan!

Vilken idiot man är! Hade ju inte tänkt på att man kan ta betalt av alla som fastnar.

Shit, vilken idé!

Nu ska vi se. Torö förra fredagen: Jesper B var ju med på en herrans massa bilder, he he det blir dyrt!

Fast vänta det kanske inte funkar retroaktivt, eller?

: )

lol

/ Patrik

• donpedro

Medlem
    6 november, 2006 vid 19:20

Eller så blire tvärt om att du blir skyldig Jesber B en massa pengar eftersom du tagit bilder och lagt ut på honom 😉

• olla

Medlem
    6 november, 2006 vid 22:22
    Jocke_22 wrote:

Bra försäljningsstrategi, funkar nog…

• Oregistrerad

Gäst
    7 november, 2006 vid 07:38

Är inte ett dugg förvånad, hela Bärehalvön är snart(eller redan) så kapitaliserad så man inte vet om man skall “skratta eller betala”!!
    Den surfare som eventuellt fastnat på filmen kan ju casha in duktigt med pengar om ett tag när några stycken sålts, varför? jo, dra en parallell till film
    branschen och du finner att gaget till de medverkande vida överstiger det belopp som respektive kopia(eller biobiljett) kostar…
    Get it?
    /M

• oaxen

Medlem
    7 november, 2006 vid 09:27

@donpedro]Eller så blire tvärt om att du blir skyldig Jesber B en massa pengar eftersom du tagit bilder och lagt ut på honom )[/QUOTE wrote:

Phew!

Jag har ju inte hunnit publicera mina bilder ännu.

Shit! Det där kunde ha blivit dyrt!

/ P

• Oregistrerad

Gäst
    7 november, 2006 vid 09:55

fast frågan är inte helt irrellevant (ett ord som jag inte kan stava till 🙂 Har man kamera utrustning för flera dollars, (eller rättare sagt: kan man ta bra bilder och klippa film) så är det väl inget fel i sig att man vill ha betalt för det man gör, nästan självklart för mig..finns flera fotografer etc här som tex alohaphoto som gör så. 1 bild 375 spänn kör han med..förklara skillnaden?

• mbkpeter

Medlem
    7 november, 2006 vid 10:20

Helt korrekt.

Kan man bara övertyga att ens material är köpbart tycker jag definitivt att man skall försöka sälja det. Vilket Alohaphoto har all rätt till, feta bilder. Jag skulle vilja att alla här inne kunde leva på att filma/fota. Ett första steg är nog helt klart att göra några produktioner eller bilder för att bygga lite uppmärksamhet kring sin förmåga.
    Att bara försöka kränga filmklipp utan att köparen har någon aning vad man får för pengarna är ett obeprövat kort

• bonasurf

Medlem
    7 november, 2006 vid 10:24

Ja super samtidigt som hela youtube filmspridningsrevolutionen är rätt spännande.

Hade någon erbjudit sig att hänga med och filma oss en dag som dalendagen skulle jag lätt kunnat pröjsa lite pengar. Det är ju ingen som vill filma när det blåser men ändå vill ju alla vara ha film på sig själva.

Har länge funtat på att anställa en kille när man varit i sydafrika. Tänk att man är ett gäng på 4 pers. en månadslön i sydafrika låg när vi var där på ca 4lapp efter vad jag förstått. Hittar man en fotoentusiastisk kille som man vågar sätta kameran i händerna på så vore det ju hur bra som helst.

• Oregistrerad

Gäst
    7 november, 2006 vid 10:45
    bonasurf wrote:
    Ja super samtidigt som hela youtube filmspridningsrevolutionen är rätt spännande.

Hade någon erbjudit sig att hänga med och filma oss en dag som dalendagen skulle jag lätt kunnat pröjsa lite pengar. Det är ju ingen som vill filma när det blåser men ändå vill ju alla vara ha film på sig själva.

Har länge funtat på att anställa en kille när man varit i sydafrika. Tänk att man är ett gäng på 4 pers. en månadslön i sydafrika låg när vi var där på ca 4lapp efter vad jag förstått. Hittar man en fotoentusiastisk kille som man vågar sätta kameran i händerna på så vore det ju hur bra som helst.

Så otroligt härligt och kolonialt. högborgare där
    /Clemens

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film och bilder från Dalen, Båstad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.