Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILM: Pellefant

• kristjans

Medlem
    28 september, 2009 vid 15:49
    hengo;579248 wrote:
    Nej det ligger nog nåt år bort, men nån gång! Ska bara spara ihop en sisådär 60K

eller 250K som denna som blev visat på fjällräddarnas konferans i helgen…
    Gyromonterat kamera, gps mm.
    250K, men då e den ju också komplett lixom !!!

AscTec-Falcon-8.jpg

Bara synd att det tydligen inte e helt lagligt i sverige att filma från luften sådär, men men

[youtube_browser]kmKxU51-byg[/youtube_browser]

• hengo

Medlem
    28 september, 2009 vid 16:03

spanat lite på dom där varianterna, snordyra ja, och aldrig sett något resultat som kan jämföras med ett fullblods RCproffs vanliga helikopter.

lagligt är de, men krävs transportstyrelsens tillstånd om man tänkt sig ha det till något anant än hobbyfilmning. och allt rörligt material måste granskas av försvaret, oavsett hobby eller om det är en verksamhet.

självgranskningsrätten ska försvinna i höst

• gonzo

Medlem
    28 september, 2009 vid 16:14

jag va i läjet på förmiddagen å neven låg i fosterställning i en bil.
    riktigt najs film.
    får se om en bonnlurk fastnar på filmen nästa gång

• sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 16:54
    kvabbso;579246 wrote:
    Riktigt snyggt, en fråga bara har du någon taggtrådsfetish????
    Eller är det för att visa att det är livsfaligt att köra i kohagen mä alle taggataouarna

Haha, ja det blev lite mycket taggtråd men det var mitt sätt att skicka en tanke till alla kites som gått sönder där. Oskar, Yann och många fler därtill har fått se sitt flygfä bli till skrot där.

• wiken

Medlem
    28 september, 2009 vid 17:35

snyggt. skillade skärpeförflyttningar…inte helt osvårt. hoppas få se mer film.

• surfmc

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:00
    sourra;579086 wrote:
    Med en sån däringa systemkamera

Riktigt skönt filmat, finns det autofokus i filmläget på den eller vrider du själv?

Ut med dig fler gånger och filma innan du är hel igen!

• sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:12

Det är ett ständigt manuellt vridande, autofokus existerar inte. Och du behöver inte oroa dig för att jag är tillbaka på vattnet för tidigt. Jag har fortfarande inte klarat lägsta vikten i benspark utan att det hugger utav bara fan i knät så det kommer nog filmas mer ska du se…

• mat

Medlem
    29 september, 2009 vid 07:17

Shit vad ni levererar riktigt bra film på onshore!!!! Riktigt bra jobbat!!!! Keep ’em coming!!!!! 🙂 🙂 🙂 🙂

• dak

Medlem
    29 september, 2009 vid 07:36

Snyggt, så ska det se ut 🙂

• olle-2

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 14:26

Snygg film sourra, visst är 5Dn grym!

Är dock lite bister just nu pga 7Dn som verkar ha allt man vi vill ha, i.e. 60 fps och 8 b/s mm…dock ej ff

Vad har du för program / hårdvara till efterarbetet?

• sourra

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 14:46

Polarn som jag snott 5D av är också lite 7D-bister på det du sa + fetare autofocusmodul. Avsaknad av ff kan man leva med tack vare den ökade brännvidden man får så jag har en 7D coming my way, priset till trots. Hela produktionen tog ca 10h från avfärd till färdigexporterad film så det är inte fråga om någon efterbehandling att tala om. Allt sker i CS4 på en hederlig HP med Vista X64, 4 Gig ram och en C2D-cpu.

• ollep

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 16:37

Härlig film, jag är riktigt värdelös på “tricklistan” men vill gärna lära mig vad som är vad. Så med andra ord 01.45 i filmen är en..? :tongue:

• sourra

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 16:43

Trickpolisen får avgöra om det är en s-bend eller “bara” en frontroll. Jag tycker dock den är s-bendig.

• ollep

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 17:35
    sourra;580395 wrote:
    Trickpolisen får avgöra om det är en s-bend eller “bara” en frontroll. Jag tycker dock den är s-bendig.

I see, vad säger trickpolisen om “den exakta” skillnaden mellan en frontroll och en s-bend?

• trumpeten

Medlem
    3 oktober, 2009 vid 00:46

Godmorgon… vad snyggt det blev.
    Jag håller på att skruva på en egen DOF adapter till min hv20 och nu blev jag ännu mera sugen på att få det att funka.
    Lägg ut mera…höhöh

I en s-bend så börjar man göra en raley och initierar front rotationen i apex ller strax innan. Brädan ska åtminstone vara i höjd med huvudet hela vägen runt.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILM: Pellefant

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.