Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Film…..Pozo Tour Old Boys 2008
-
Kul att ni gillar filmen.
dr Masse;493667 wrote:Ah, kul rulle! Nästa tour kanske, kanske…Klart du ska med! Får hoppas att det blir en 2009 Tour.
challq;493835 wrote:Har en liten fråga här:
Går det några billiga charterresor till Pozo flyger man dit och hyr lägenhet väl i Pozo?
Jag hade tänkt mej en liten surfsemester på Gran Canaria om ett par veckor och sitter och kikar lite på sista minuten-resor stup i kvarten.
Är det några andra ställen än Pozo som lämpar sej för vindsurfing?
Jag hade inte tänkt att dra mej egna grejer så ett surfcenter är att föredra. 🙂
Har hört om San Agustín där det tydligen finns ett surfcenter och hotell nere på stranden, där man får charterresan för 6000 :- per skalle ord. pris. (billigare vid sista minuten) Någon som har erfarenheter från San Agustin?Förresten, grymm film! 😉
Vi åkte charter med Fritidsresor och bodde i Bahia Feliz. Det går att fixa boende i Pozo också, men det är rätt skönt att slippa ifrån vinden. Jonas. En svensk kille driver cutre.com, en surfshop i Pozo som både säljer hyr ut utrustning och kan hjälpa till med boende mm.
Det går att segla på fler ställen. Vargas heter ett.
Sydkusten bla San Agustin där turismen finns är vindstilla sommartid. Vinden finns på ostkusten. På vintern kan det bli vind på sydkusten och då finns det ett Mistral center i Bahia Feliz. Mellan Bahia Feliz och San Agustin har Dunkerbecks föräldrar ett litet center också, kommer inte ihåg vad orten heter. I San Agustin har jag aldrig hört talas om nått center, men jag kan ha fel. Men Obs igen. Det blåser inte på sydkusten på sommaren.
Har man bra utrustning skulle jag rekommendera att ta med. Åker man charter kostar de 800 tor och att hyra bil ca 1100. Totalt blir det billigare än att hyra utrustning och då får du lyxen att ha en hyrbil på plats. -
Kom över lite mer material så det blev ett litet bonus clip också.
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=378&catid=16&page=1
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=jump&id=378&catid=16
Logga in för att svara.