Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › FILM sista sommarkitingen (Instinct POV)
-
FILM sista sommarkitingen (Instinct POV)
cortex svarade 18 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
-
Milkman wrote:Åsså börjar det snöa.. 5cm i stockholm nu. Och DÅ får du äntligen din kamera att funka 🙂
Jamen, det är ju tidigt. Snösäsongen har ju precis börjat 🙂
nic
-
rusiak wrote:göttan Nic!
Kommer mer material? Har för mig jag har sett dig me hjälmen på ett antal ggr 😉
Kommer ner till helgen?
//alex
Jo, men om du visste vad mycket som kan strula. Första gången det fastnar nått ju. Kablar åker ur, batterier tar slut, silvertejp saknas, knappar är intryckta som inte ska vara det, knappar är INTE intryckta som ska vara det, etc…
Hm, kanske. Är lite krasslig å brasilien om en vecka är trots allt lite fetare än västkusten i november men jag kan nog inte hålla mig.
Eftersom det är NO kanske jag åker lite söderöver än varberg för lite sjysta kickers 🙂nic
-
Skye10 wrote:Det där Lejet verkar onekligen vara en fet spot. Platt vatten, grymma ytor och sköna kickers…
Stockholms-hjärnan tänkte “Hmm, ska han aldrig vända nångång…”
Förädiskt, förädiskt. Lejet …. eller Läjet 🙂 har många ansikten. Stora vågor får också plats här när det blåser på.
nic
-
hengo wrote:Nice freerideing, man blev riktigt sugen ju! ljudupptagningen hjälpte till en del också..!
var har du köpt den däringa mackapären du fäst kameran på?
Kvastskaftet för 24,50 på Silvan? hm det var nog inte det du ville veta, det är en pennkamera som är kopplad till en vanlig dv-kamera via dv-in. Kameran i ryggan och pennkameran är ju lätt att sätta var som helst med lite silvertejp.
nic
-
Kul att ni gillade den. Nästa gång ni ser mig med kameran får ni gärna köra nära, riktigt nära alltså för vidvinkeln gör att ni är långt bort i alla fall, så får ni kanske era 15 minuters berömmelse uppfyllda 🙂
Ses,
nic -
nic wrote:Mat wrote:Pas mal Nic!!! Förresten har du sett Haugastol webcam idag? :tongue:
/Mat
Hittar inte adressen dit? Blir nog inte förrän januari ändå innan det är riktigt bra.
nic
OK, så såg det ut:
-
nic wrote:Zilversurfarn wrote:Tack för den Nic, det var en riktigt go dag!
Skön känsla med headcam vyn, tror att det var min helsvarta Monkeykites Tribe som skymtade förbi ett par gånger. Å andra sidan såg ju de flesta kiter ganska mörka ut…För övrigt heter det “Läjet” och inte “Lejet”. 😉
Tro mig, jag är infödd “Läjsing”!Får hoppas att det blir några fler dagar innan isen lägger sig!
Japp, det var din kite som flasha förbi i luften.
Läjet goes Lejet on Youtube u-know :p Jag har nog alltid stavat fel så nu är det omdöpt 🙂
nic
Det är lugnt, du är inte ensam om det. Kul att man kunde lära en gammal hund att sitta (stava) iallafall 🙂
Brasilien låter ju inte fel, kanske till och med bättre än Läjet. Inte många bikinibrudar där i november… :rolleyes:
-
nic wrote:hengo wrote:Nice freerideing, man blev riktigt sugen ju! ljudupptagningen hjälpte till en del också..!
Kvastskaftet för 24,50 på Silvan? hm det var nog inte det du ville veta, det är en pennkamera som är kopplad till en vanlig dv-kamera via dv-in. Kameran i ryggan och pennkameran är ju lätt att sätta var som helst med lite silvertejp.
nic
jajävlar ja…
Hur fick du in sladden i UV-huset till kameran som jag antar du har i en ryggsäck eller nåt?
spännande.. -
hengo wrote:nic wrote:hengo wrote:Nice freerideing, man blev riktigt sugen ju! ljudupptagningen hjälpte till en del också..!
nic
jajävlar ja…
Hur fick du in sladden i UV-huset till kameran som jag antar du har i en ryggsäck eller nåt?
spännande..Använder UVhus men bara för att skydda mot stötar har inte meckat med det mer. (Vore smidigt å gjuta en ingång nån gång men…) Köpte en sån där liten bag man kan rulla så den blir relativt vattensäker även om en sladd går igenom. (hela uv-huset ligger oxå i en plastpåse)
Tips 1: smeta på rain-repellent (sånt för vindrutan på bilen), gör att vattendroppar inte fastnar på linsen så lätt.
Tips 2: Om du använder UVhus å inte vill ha imma ska du fylla UV-huset med luft från airconditionern på bilen innan du stänger den eftersom den luften är avfuktad.nic
-
Kul film Nic!
Vad är det för mini-cam du använder? Har funderat på att skaffa en sådan för att dels kunna filma lite kiting och dessutom montera lite varstans på Pittsen när man flyger AVA… borde kunna bli rätt grymma vinklar då. :tongue:
Har kollat runt lite men inte hittat någon med hög upplösning som dessutom är vattentät (och klarar tillräckligt många G).
/Kaj(Tech)
-
Cortex wrote:Kul film Nic!
Vad är det för mini-cam du använder? Har funderat på att skaffa en sådan för att dels kunna filma lite kiting och dessutom montera lite varstans på Pittsen när man flyger AVA… borde kunna bli rätt grymma vinklar då. :tongue:
Har kollat runt lite men inte hittat någon med hög upplösning som dessutom är vattentät (och klarar tillräckligt många G).
/Kaj(Tech)
typ http://www.helmetcamera.com/Video/inthemoodforfly.wmv
jag köpte min av en flygkompis för anslutningen passade inte hans Archos så jag vet inte var han köpte den men det finns många som säljer, nån i Sverige med. Sök på helmetcam. Brukar finnas i två upplösningar men det blir inte HDTV-precis, snarare 640×480. Min är “sköljsäker” å det verkar fungera 🙂
Vi är ett gäng som har såna när vi flyger skärm. Mycket enklare att hantera när man inte har med vatten att göra så det blir nog mer filmat nån pudrig dag i vinter 🙂
nic
-
nic wrote:typ http://www.helmetcamera.com/Video/inthemoodforfly.wmv
nicJo, typ. Fast väldigt mycket roligare flygning än sådär. 😀
nic wrote:jag köpte min av en flygkompis för anslutningen passade inte hans Archos så jag vet inte var han köpte den men det finns många som säljer, nån i Sverige med. Sök på helmetcam. Brukar finnas i två upplösningar men det blir inte HDTV-precis, snarare 640×480. Min är “sköljsäker” å det verkar fungera 🙂Vi är ett gäng som har såna när vi flyger skärm. Mycket enklare att hantera när man inte har med vatten att göra så det blir nog mer filmat nån pudrig dag i vinter 🙂
nicJag har tittat en del på de här… fast den som är vattentät är den som har sämst upplösning. Grrrr.
http://www.viosport.com/store/customer/ourgear.php?page=gear_overview
Så antingen får man skippa vattenfilmandet och bara köra snowkite/flyg eller också får man köpa två. :crazy:
Men det borde ju finnas en kamera som har hög upplösning, är vattentät och inte kostar en förmögenhet.
Letar vidare…/Kaj(Tech)
-
Hepp, hittade denna (tänkte om någon annan också är intresserad):
Verkar rätt vass. Jag har mailat dem och frågat om mer information.
Återkommer när jag fått lite mer svar./Kaj(Tech)
Logga in för att svara.