Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film vilsehärad Åsa Och Lejet!

• danneman

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 19:13

okej Jesper B låter bra! det hade vart förjävligt om det hade vart en tävling när alla var i Vilsehärad.

Vilken kväll det va! tack för alla Komplimanger, nu blev man sugen på att göra mer film.

• rasmus_w

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 22:46

På vissa håll bidrar väl även folkilskna lokalbefolkningar till att det inte blir vågtävlingar.

• gifvars

Medlem
    5 augusti, 2009 vid 07:21
    DanneMan;563847 wrote:
    Kul att denna tråd fick ett gott syfte ” teknik i vågor! Nått man sällan ser på forumet.

Jag var hemma hos Peter Svensson igår och han kläckte en grym ide`som jag tänk men aldrig riktigt nappat på, men jag tror att ni i framtidenfår en chans att se en Svensk/Produktion med vanliga svenska seglare från oss! Hade vart så kul..

Lovar inget men tanken finns!

förresten varför anordnas det inga vågtävlingar i typ åsa vilsehärad?

Peter o DanneMan, gör det nu! 🙂

-JG

• ola-h

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 17:08

Wow, värsta vågseglingstipssessionen.

Snygg film, Danne. Som vanligt. Och rolig segling att kolla på av många. En svenskfilm skulle kunna bli grym. Be produktionsassistenten boka in 17m/s sv vridande till väst nästa gång du har tid att filma.

Om vi nu skall hålla oss till Mag så tycker jag att du borde testa att sänka bommen 3-4cm. Nu får man väl skäll av en del, men det var faktiskt några sekvenser på filmen där jag tyckte den höga bommen gjorde svängen lite passiv. Med lägre bom kan du böja lite mer på benen i bottensvängen och generera mer fart och ändå hantera diverse chop. Jag har en bom som aldrig riktigt vill sitta fast. Jag sätter den av slentrian på 120, men sedan sjunker den gradvis. Och det slår aldrig fel att vågridningen för mig funkar bättre på ca 118. Nere vid 15 börjar det sedan kännas lite väl skumt. Och jag vet att du säkert har bommen 5cm högre än mina 120.

Och enhands: Javisst. I sega vågor är det ibland tom enklare att komma lite sent på läppen och ändå komma med vågen om man släpper framhanden lite när man väl har hittat balansen. Jag tror att “poängen” är att man vrider axler och sedan höften före i svängen (som en vågsurfare) när man släpper framhanden. Så även om man nu prompt vill ha båda händerna på bommen kanske man kan tänka på att försöka vrida axelpartiet i svängriktingen innan man svänger brädan för fullt.

• mbkpeter

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 17:15

yo Danne,
    det är så jäkla skönt att spana svenska farvatten på film. mer, film, tävling och mer av all möjlig skit i sverige.

• ola-h

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 18:18

Nej jag skojade om det där med axlar och sån’t skit. Hemligheten är att man måste låta tungan peka dit man vill at brädan skall svänga.

_Z0D2573-2.jpg

• mag

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 20:41

Ahhh, tungan, ditt hemliga knep!
    /Magnus

• mag

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 20:42

Jag har sänkt bommen 2-3 cm igen från 125 sista halvåret och kanske ska den ner 2cm till? Jag får testa helt enkelt.
    /Magnus

• johan_gbg

Medlem
    7 augusti, 2009 vid 14:19

The key! Tungan…

• jesper_b

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 09:23

Seglar man med bordies (utan våtdräkt eller kallingar under). Kan man med rätt höftvrid få något mer imponerande att peka rätt… I riktigt kallt vatten är det dock inte så effektivt! /JB

• poppo

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 11:18

Tungt att den lilla tungan ska vrida den stora maggen Ola! 😉
    Extremt rolig bild! (speciellt eftersom du faktiskt är pinnsmal)

Grym film för övrigt!
    …knäckt att jag missade det lågtrycket…

Ola H.;564580 wrote:
    Nej jag skojade om det där med axlar och sån’t skit. Hemligheten är att man måste låta tungan peka dit man vill at brädan skall svänga.

_Z0D2573-2.jpg

• ola-h

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 14:07

Ja, hur hittar man hängselekroken under den hängbuken?

• koa

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 14:10

Grym stil där! 😀

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film vilsehärad Åsa Och Lejet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.