Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmer/bilder på kastfall o crasher!

  • ian

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 14:58

    ps. skulle ju vara extra kul om vi dessutom kunde ha en del föreläsare så som tex kastfallsmästaren Basse. Kanske tom Dr Masse skulle kunna skriva en rad, men då hannog aldrig någonsin har gjort ett kastfall får han kanske förklara spockonizers istället laugh.gif, lev väl. ds

  • inge

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 14:59

    Du måste vara nöjd med detta trick…

    Själv sätter jag dom också ganska så nice, har dock inte lyckets få med dom på någon film. Så det känns ju skönt när andra gör det.

    /Vill ha mer av denna roliga manöver!

    Inge

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    27 februari, 2004 vid 15:01

    här är ett kort där jag slippat ur med bakbenet smirk.gif

  • gurra1978

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 15:14

    Ok, jag kan bidra med både film och text.

    Mitt värsta kastfallsminne är från premiären i Kapellskär 22 mars 2003. Kallt som fan i vattnet, lite drivis här och där och min nyss köpa begagnade JP:bräda. Full planing ut på fjärden. Man sicksackar sig fram förbi de västa isflaken men ser en liten strimma isslask på vattnet framför. Jag beslutar mig för att köra igenom det (fel beslut frown.gif) eftersom det ser så lite ut. Det går bra ett tag men sen hugger fenan fast i isen. Det tog verkligen tvärstopp. Jag flög bra långt och blev ordentligt groggy. Fina bucklor på brädansundersida fick man också. Det som står i läroböcker om att isberg har den största delen (9/10) under ytan kan nog stämma kom jag fram till.

    Filmlänken är på ett misslyckad bodydrag förra våren.
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Filmer/

  • niklas_s

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 18:38

    De började som en fin sommardag och bra me vind, nån jävel på konfen hade lurat i mig att när ja skulle träna bodydragen så skulle ja ha bra tryck i prylarna och att ja skulle vara ikrokad för att komma närmare bommen i “draget” smile.gif ja sticker ut å har defenitivt bra tryck och bestämmer mej då för att satsa en vattenplöjj. ja faller av och stannar ikrokad precis som ja blivit tipsad och börjar släpa frammbenet lite försiktit. precis när båda benen är i så kommer rycket. ja flyger över nosen på brädan å smäller i bakhuvvet nått brutalt. å ja som trodde att vatten inte gjorde ont från under 3 meters höjd. detta väldigt lyckade trick kallar jag whiplashed bodydrag och rekomenderas inte med segel på under 5 kvadrat.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 18:57

    var det då du kvaddade 6,2 Gun-seglet som jag köpte av dig förra året?? För det är väl det som syns (helt) på bilden.
    (Jag var igåt o köpte monofilm av Björn Segelmakare och ska försöka byta hela panelen)

    TSSS

  • gurra1978

    Medlem
    27 februari, 2004 vid 21:22

    Nej, det var inte då. Jag blev så imponerad av alla freestyleseglare nere på Haga park förra året så jag skulle också testa och göra nåt coolt. Det slutade med att jag flög igenom seglet med knät och skapade ett stor hål. Där stod man utan segel och var tvungen att köpa nytt på plats för 3500 spänn. Det sved lite.

  • ian

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 13:55

    hehe, denna e fin =)

  • ola_p

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:36

    =)
    Bodydrag gone helt åt skogen!

  • ola_p

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:39

    ehhh…
    rätt läcker, men lite klent med tryck… tror att en misslyckad segelduck föranledde detta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:52

    Jag vill ha en sådan där vindmätare som du har på dina bilder gurra, vart har du köpt den?

    /m

    Svar till:


    Ok, jag kan bidra med både film och text.

    Mitt värsta kastfallsminne är från premiären i Kapellskär 22 mars 2003. Kallt som fan i vattnet, lite drivis här och där och min nyss köpa begagnade JP:bräda. Full planing ut på fjärden. Man sicksackar sig fram förbi de västa isflaken men ser en liten strimma isslask på vattnet framför. Jag beslutar mig för att köra igenom det (fel beslut frown.gif) eftersom det ser så lite ut. Det går bra ett tag men sen hugger fenan fast i isen. Det tog verkligen tvärstopp. Jag flög bra långt och blev ordentligt groggy. Fina bucklor på brädansundersida fick man också. Det som står i läroböcker om att isberg har den största delen (9/10) under ytan kan nog stämma kom jag fram till.

    Filmlänken är på ett misslyckad bodydrag förra våren.
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Filmer/

    [/ QUOTE ]

  • gurra1978

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:58

    Jag köpte min billigt på Clas Ohlson förra året på båtmässan för mässpriset 300 kr tror jag att det var. Nu verkar Clasohlson ha tagit bort just den vindmätare ur sortimentet och kör enbart Silva. Jula däemot har samma typ för 499 kr på http://www.jula.se

    Annars skulle jag nog köra på denna variant.
    Med mätare placerad på det sättet spelar det ingen roll hur man håller den mot vinden. En fördel!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    29 februari, 2004 vid 17:32

    BASSES kastfall cool.gif

  • silversurfarn

    Medlem
    1 mars, 2004 vid 08:33

    Jag kan bidra med följande alster från en klassisk dag vid Alnäs i Uppsala.I förgrunden ser man min klubbkamrat Lennart. Precis bakom honom ser man resultatet av en mycket misslyckad gipp. Min bräda håller fortfarande god fart väl över planingströskeln som ni ser…
    Som tur var blev det varken matriella eller personskador…

    Fotograf: Mattias Pirimets

  • frippe75

    Medlem
    1 mars, 2004 vid 09:30

    Jag har inte orkat klippa ut den del av filmen där jag går upp på en våg för att gippa och det sedan visar sig ligga “ETT REV” på den platsen.. 🙂 Jag landar ståendes på revet… brädan höll!!!!! Cirka 2 minuter in i filmen

    http://www.frippe.com/surf/vaddo_2003-08-22.avi

    Om ni inte orkar ladda denna… kanske jag kan klippa ur den delen…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmer/bilder på kastfall o crasher!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.