Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Filmklipp EH-SLE kite
-
haha, fan Peps jag bara jevlas med dig, klart Xbowen är bra, men ericson gör fan bättre kites så e det bara.
Om eric säger att den är betydligt bättre än cabrinhan så kan den ju inte vara annat eller hur
-
Svar till:
Airush har en simpel lösning på fetingbomtrycket:
http://www.airush.com/products/halo.asp
[/ QUOTE ]
Fan vad meckigt allt ser ut.
Bow = känns jobbigt -
Svar till:
haha, fan Peps jag bara jevlas med dig, klart Xbowen är bra, men ericson gör fan bättre kites så e det bara.
Om eric säger att den är betydligt bättre än cabrinhan så kan den ju inte vara annat eller hur
[/ QUOTE ]
För att fortsätta trovärdighetstråden kan jag tillägga att jag som newbe här på forumet inte förstod att dina inlägg i debatten handlade om någon speciell bow. Bara att du ratade tekniken med bowkite generellt. Och det är ju inte bara dina kunder/polare som läser detta så jag gissar att vi var fler som tolkade det så.
Nu fattar jag att du endast snackar skit om alla andra för att framhäva ditt eget märke. Det sänker din trovärdighet till botten hos mig och jag köper nog inga EH pga detta. (iofs, en kite mer eller mindre spelar kanske ingen roll. Men principen är viktig och har du otur så är det fler som har reagerat på sättet) -
Svar till:
För att fortsätta trovärdighetstråden kan jag tillägga att jag som newbe här på forumet inte förstod att dina inlägg i debatten handlade om någon speciell bow. Bara att du ratade tekniken med bowkite generellt. Och det är ju inte bara dina kunder/polare som läser detta så jag gissar att vi var fler som tolkade det så.
Nu fattar jag att du endast snackar skit om alla andra för att framhäva ditt eget märke. Det sänker din trovärdighet till botten hos mig och jag köper nog inga EH pga detta. (iofs, en kite mer eller mindre spelar kanske ingen roll. Men principen är viktig och har du otur så är det fler som har reagerat på sättet)[/ QUOTE ]
Välkommen till min klubb
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
hehe, ju just allt sånt som är enda anledningen till att jag funderar på att köpa eh, ju kul med lite omväxling från allt falskt tjejfjäsk
-
Svar till:
Svar till:
jag kommer köra dem som vanliga kites. Dvs med ca 10-12cm depower
[/ QUOTE ]
Innebär detta att du skiter i de feta depowermöjligheterna och kör den som en vanlig kite? Alltså att du betalar betydligt dyrare för en kite som har fetingbomtryck och förhoppningsvis samma prestanda? Kanske har missuppfattat de annars vore det sjukt att inte utnyttja det som jag ser det vara det positiva med LSE kitsen alltså depowern.
[/ QUOTE ]
Det måste väl ändå vara din egen stil som styr ditt kiteval och hur du trimmar din kite eller hur? Jag skulle vara dum om jag anpassade mig efter Switchbladens förintällningar när man faktiskt kan ställa om den hur man vill. Jag har de senaste tre åren kört med kort depower och fullt tryck hela tiden för att kunna kroka ur utan att få det jätterycket man får om man kör med lång depower och sweetspoten i mitten. Jag körde dessutom en del tvålinors i början och tycker mycket bättre om att bromsa, gasa samt styra kitens position i vindfönstret med brädan än med depowern. För mig finns det helt enkelt ingen anledning att köra med lång depower iom att jag inte vill hoppa högt och länge och är tillräckligt duktig för att styra depowerfrågan med benen.
Du säger att ”du betalar betydligt dyrare för en kite som har fetingbomtryck och förhoppningsvis samma prestanda?”. Svaret är nej. En Switchblade är lättare att vattenstarta än en normal kite om man inte kan simma, vilket jag inte kan eftersom jag ofta kör med bindningar. Angående fetingbomtrycket så är det bara att justera linorna så du får det perfekta draget när du är urkrokad och inte någon annanstans. Det där med olika bomtryck när man är urkrokad är skitsnack. Om kiten drar hundra kilo så känns det som hundra kilo, oberoende av kitemärke eller kiteform. Dessutom tycker jag mycket om att köra vågor, och där är Switchbladen CHEF med lite längre depower. Det är bara att ha med mig en insexnyckel i kitebagen så har jag justerat depowern på en minut. Glömde nästan att då Switchbladen har en effektivare profil än tex en Co2 så kan jag ju köra mindre kites i samma vind också, vilket aldrig är fel.
Å fy fan det vär väl mycket techtalk för mig. Är inte så mycket för det annars men kände att jag ville förklara varför jag väljer Switchblade nästa år. Men som alltid, alla har olika skinkor.
-
Förresten, vad är det för betydligt dyrare kite du talar om? En Switchblade 12:a kostar 10 699:- på Surfers Paradise, och då har de lagt till en carbonbom istället för stål. Det är väl ett ganska normalt pris?
-
Pepä, jag kommer att lägga Naish ShockWave 500kr under Cabrinhas SLE-kite 06.
Vill du prova när den kommer in?/Falle
-
jag ska lägga ut vår Bow 2000kr över era , men ändå vara billigare…
-
Man måste älska att Rambos ord är lag ändå…
Men angånde bommarna på Cabrina, det är väl ändå skandal att det bara finns en stålbom?
Jag surar mest över att det ibland känns så jävla oseriöst på tillbehörssidan till Kites. Dom pillar ihop lite skit som varken håller eller funkar, sen är folk jättenöjda när dom får sitta hemma och modda?
För att undvika missförstånd så tänker jag inte på någon speciell tillverkare utan drar glatt alla över en kam. -
Svar till:
Men angånde bommarna på Cabrina, det är väl ändå skandal att det bara finns en stålbom?
[/ QUOTE ]
Jag har en sak att säga: VA? Och det är inte ett litet va heller. Det är ett jättestort va. Vad har du fått det ifrån? Generellt sett kommer Crossbowen med kolfiberbom och Switchbladen med stål, men Surfers Paradise har valt att sälja båda med kolfiberbomen. Alltså kan du inte ens få tag i stålbomen i Sverige. 100% carbon my man.
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Du måste ju mena att det är skanal att det bara finns EN stålbom?? Tja kanske, det vore väll kul med några stycken med olika form å så som tillbehör.
Logga in för att svara.