• ola_p

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 14:06

    nepp… det har jag inte

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 15:13

    Mogwai – Hunted by a freak t.ex… Underbar musik. Typ insutrmental rock, något skottländskt band. Lugna melodier men ändå hårda riff som hela tiden ökar i styrka tills allting bara exploderar i en orgasm av gitarr och trummor smile.gif Skulle nog passa skitbra till en v-surffilm, att tajma med ett vågbryt t.ex…

  • jopi

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 15:44

    Nu vet jag precis hur mina Volcano försök ser ut, känner igen mig exakt smile.gif

  • waterboy

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 17:32

    jag ska oxå göra film nu när brorsan kommit hem med kameran från canada..
    Men vilket program kan man ladda hem som är hyfsat?
    Jag vill kunna höja sänka ljud o lägga på musik, bra övergångar samt text o annat tjafs! vilket borde jag ha?

    Och sen, är det skillnad emd vilket rpogram man spelar över i? Jag menar om man ska ha filmen på video? så det blir bra kvalite..

    Och till sist, är det enkelt att göra kvaliten sämre om man sparat den i superkvalite?
    /Abbe

  • clemens

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 17:59

    Finns ett program som jag med många andra varmt kan rekomendera, adobe premiere.
    Med detta verktyg kan du göra allt du efterlyser + en gifflarns massa mer wink.gif

  • ola_p

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:07

    “Men vilket program kan man ladda hem som är hyfsat?”
    Har du en mac så knäcker final cut allt som finns. Sitter du på en maskin med sunk-windows så tror jag premiere är bra. Avid är nog också ok, utan att ha testat någondera.

    “Jag vill kunna höja sänka ljud o lägga på musik, bra övergångar samt text o annat tjafs! vilket borde jag ha?”
    Om det är det dom enda kraven så klarar du dig långt på typ imovie, men nått av de andra programmen gör det sååå mycket lättare att eftersjustera klippen och få till riktigt bra klipp, vilket faktiskt är det viktigaste, vilket ju är grunden.
    Crossfade (det enda du egentligen behöver vad gäller övergångar) finns i alla program…

    “Och sen, är det skillnad emd vilket rpogram man spelar över i? Jag menar om man ska ha filmen på video?”
    Bör ha med inställningarna att göra.. så länge du sparar det i dv så har du ingen kvalitetsförlust till och från kameran (eller dvcpro 50 eller liknande lyxformat om det är det du har på kameran).

    “Och till sist, är det enkelt att göra kvaliten sämre om man sparat den i superkvalite?”
    Det skall vara svinenkelt om programmet är ok, tryck exportera och välj kvalite/format/komprimering…

  • styret

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 19:43

    kan bara totalt instämma med Ola.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.