Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtime: Me searching (K)åsa unstrapped, but wearing rubber…

• davids

Medlem
    22 september, 2010 vid 14:17

Trevligt med film! Men var den inte lite lång/boring? Vad har du filmat med? Hemskt dålig kvalitet..

• above_the_law

Medlem
    22 september, 2010 vid 15:01
    Davids;632376 wrote:
    Trevligt med film! Men var den inte lite lång/boring? Vad har du filmat med? Hemskt dålig kvalitet..

Buy me a new videocam with HD and UV-house please:smirk:! Was something wrong with White Balance as well…
    I am unemployed by the way…so if you can offer a good job (when it is not windy), I am available…

Perhaps slightly better version here:

http://www.kiteclub.se/post/My-Search-of-(K)asaStrapless-but-wearing-Rubber!.aspx

[ame=”http://vimeo.com/15197851″]Ostroppat i KÃ¥sa 100921 on Vimeo[/ame]

• above_the_law

Medlem
    22 september, 2010 vid 19:28

Är kvalitén bättre nu eller?
    Fattar inte riktigt vad som blev fel, men kan ju bero på att jag croppat en del. Lite svårt när man inte har kameraman med sig o s v… Ursäkta att jag upptog din dyrbara tid med så “boring” inslag och rutten kvalisort… Vad är jag skyldig?;-)

• jakobb

Medlem
    22 september, 2010 vid 20:48

problemet ligger nog i hur du bränt materialet. man ser ju pixlarna på kiteclub-loggan också

• acemattias

Medlem
    22 september, 2010 vid 21:02

Du blir skyldig att gora en ny annu battre film.
    Innehallet ar viktigare an upplosningen!

• wakenils

Medlem
    22 september, 2010 vid 21:11

har du inte uppfyllt din kvot av dåliga filmer man spolar igenom för att inte se igen nicco? kom igen nu, nog för att det är trevligt med film, men klipp från varje session kanske blir lite tradigt om de saknar action?
    tips: skaffa en kameraman som zoomar och inte skakar eller åtminstone håller sig nära…

• above_the_law

Medlem
    22 september, 2010 vid 22:17
    WakeNils;632441 wrote:
    har du inte uppfyllt din kvot av dåliga filmer man spolar igenom för att inte se igen nicco? kom igen nu, nog för att det är trevligt med film, men klipp från varje session kanske blir lite tradigt om de saknar action?
    tips: skaffa en kameraman som zoomar och inte skakar eller åtminstone håller sig nära…

I hear you…
    Visst Nils,
    men hur många amatörklipp-filmer ser man igen då..?:wink:. INGEN vad jag kan komma ihåg själv i alla fall, oavsett om det varit i true HD eller om det är en “kite-nolla” som filmat andra pro-åkare göra svåra men hafsiga waketrick.

Möjligen har jag kollat en extra gång för att jag tycker det är roligt att se mina kite-polares individuella framsteg eller ev för att återuppleva senaste session på mitt lokala spot (om den var skön), både vad gäller åkning och redigering mm. Dröjer det dessutom längre än ett par dagar så har man ju nästan glömt att hålla utkik efter bilder eller film från senaste session… But that´s just me.

Var och en publicerar och tittar ju på det den personen vill, eller hur… Eller så trycker man på “esc”/off-knappen. På min dator sitter den längst upp till vänster;-)

… Need for action? Hard to please all…
    … Action var aldrig mitt mål med just den där vidden i alla fall. Däremot lite sunny feel good känsla i sen september, samt några äkta aerials med grab som landas i samma våg (om än små vågor).

Ang “skaffa en kameraman”;
    … Skaffa barn och familj så får du se hur lätt det är att få tiden att åka ut när polarna slutat jobbet/skolan/dagis eller vad det nu är… Dessutom har jag just nu förmånen att kunna köra när jag slipper trängas på vattnet, sååååå prioriteringen är rätt enkel. Hellre film än ingen alls och hellre kita ensam än trängas och svika familjen.

PS. Bara för att det inte är wakestyle behöver det ju inte betyda att det inte är tekniskt svårt att utföra, eller ger en skön känsla av att utföra på en strapless vågbräda.
    Try it and you will like it:-)! Ds.

Peace!

• above_the_law

Medlem
    22 september, 2010 vid 22:24
    acemattias;632438 wrote:

Ok, skönt för det blir inte så svårt:-)

• yann

Medlem
    23 september, 2010 vid 06:52

I sann svenne-jantelaganda så får man tro att man är något och det är kanske därför en del försöker trycka dit dig Nicco. Bry dig inte om det så mycket men ta samtidigt åt dig av konstruktiv kritiv. Du är ju ingen George Lucas direkt men det handlar mest om att du gör för långa filmer och har taskigt råmaterial att jobba med. Ett nyckelord är “Less is more”. Jag orkar aldrig kolla på något som är mycket längre än 3 minuter och ska jag kolla såpass länge får det antingen vara mig själv i filmen :), jäkligt bra med snabba klipp och konstant action, eller underbart foto. Försök att se på filmen objektivt och tänka hur andra kommer att uppfatta den. Det är skitsvårt att klippa bort film/välja bort foton men om man inte gör det drunknar guldkornen i allt det sämre materialet. En begagnad GoPro SD kostar inte mycket och borde passa dig så du kan variera dina vinklar lite (sätt den i bommen, linorna, brädan, från stranden med vanliga kameran m.m.) Du tycker ju uppenbarligen det är kul med film så en slant kan det vara värt. Annars får du komma förbi och låna min GoPro HD några sessions. Har skitmånga fästen och grejer och jag sitter ju på standby ett tag ändå och kommer nog inte att använda den den närmaste månaden. Men då får du lova att hålla dig under 2 minuter och sluta claima dina egna manövrar 🙂

Din åkning har absolut utvecklats mycket senaste tiden och ingen är gladare än jag att du slängt iväg den där frontstrappen 🙂 Höj kvalitéten och sänk kvantitéten på det du producerar så kommer du få den cred du förtjänar.

• above_the_law

Medlem
    23 september, 2010 vid 10:16

Tack Yann (ock övriga) för synpunktena:-)!

Har inga problem med att ta emot konstruktiv kritik när det formuleras på det sätt som du skriver Yann (inte annars heller faktiskt, kan bara inte hålla mig från att ge svar på tal men skiter i det innerst inne:-)). Det måste ni väl tåla?!!

Formuleringar som dina Yann ser jag snarare som goda råd och en “möjlighet”.
    Det är i o f s inte säkert att jag för den sakens skull väljer att gå den “allmänna vägen” med korta klipp, action, wakestyle och sen publicering (som ofta blir följden om man ska gå in för att göra pro-film), o s v…;-)… Men tack ändå.

Yann: Tack också för erbjudandet om att låna din Go Pro HD! Mycket generöst, men jag har en tendens att sabba eller loosa alla kameror jag tar i tyvärr, så det törs jag helt enkelt inte. Får väl se om jag kan få loss lite stålar till en egen och har förstått att det i s f ändå är HD:n man ska satsa på. Bättre att spara några mån till i s f…

Nej, nu ska jag dra till TT och köra en Wakestyle Session med Danne… Han kanske t o m kan tänka sig att filma lite, ha ha;-).

OBS! Lovar att aldrig mer lägga ut något som endast är ämnat för mig själv och mina närmaste kitepolare mer på det här forat.
    Waste of time for my self and no need to be a pain in the ass for you all! Sorry for that!

Peace to U all out there rippin´it! (Rött och fet stil är INTE ironi i min värld;-)!

Yann;632470 wrote:
    I sann svenne-jantelaganda så får man tro att man är något och det är kanske därför en del försöker trycka dit dig Nicco. Bry dig inte om det så mycket men ta samtidigt åt dig av konstruktiv kritiv. Du är ju ingen George Lucas direkt men det handlar mest om att du gör för långa filmer och har taskigt råmaterial att jobba med. Ett nyckelord är “Less is more”. Jag orkar aldrig kolla på något som är mycket längre än 3 minuter och ska jag kolla såpass länge får det antingen vara mig själv i filmen :), jäkligt bra med snabba klipp och konstant action, eller underbart foto. Försök att se på filmen objektivt och tänka hur andra kommer att uppfatta den. Det är skitsvårt att klippa bort film/välja bort foton men om man inte gör det drunknar guldkornen i allt det sämre materialet. En begagnad GoPro SD kostar inte mycket och borde passa dig så du kan variera dina vinklar lite (sätt den i bommen, linorna, brädan, från stranden med vanliga kameran m.m.) Du tycker ju uppenbarligen det är kul med film så en slant kan det vara värt. Annars får du komma förbi och låna min GoPro HD några sessions. Har skitmånga fästen och grejer och jag sitter ju på standby ett tag ändå och kommer nog inte att använda den den närmaste månaden. Men då får du lova att hålla dig under 2 minuter och sluta claima dina egna manövrar 🙂

Din åkning har absolut utvecklats mycket senaste tiden och ingen är gladare än jag att du slängt iväg den där frontstrappen 🙂 Höj kvalitéten och sänk kvantitéten på det du producerar så kommer du få den cred du förtjänar.

• above_the_law

Medlem
    23 september, 2010 vid 10:18
    jakobb;632435 wrote:
    problemet ligger nog i hur du bränt materialet. man ser ju pixlarna på kiteclub-loggan också

Ok, tack för tipset… Ska kolla på det.

• above_the_law

Medlem
    23 september, 2010 vid 10:19
    acemattias;632438 wrote:

Fair enough:-)!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtime: Me searching (K)åsa unstrapped, but wearing rubber…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.