Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

• Fin bild – längtar dit!

Publicerad av jesper_b på 22 augusti, 2008 vid 08:42

Jag är visserligen ingen AIK-are men måste ändå erkänna att denna bild är fin. Beror kanske mer på vågen, seglaren och platsen än segelfärgen?

Tur att augusti varit bra och hösten just börjat, annars hade Mauilängtan känts outhärdlig.

/JB

per_m svarade 16 år, 3 månader sedan 19 Medlemmar · 54 Svar
  • 54 Svar
  • surfslusken

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:52

Suuuck! Du har inte tid me sånt här! Se nu till o få på takpappen på skjulet INNAN höstregenen o vinden kommer!!!

• oscar

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:59

När ska hot börja göra snygga segel? Dom är nog sist i den listan….men fin bild var det!

• jesper_b

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 09:56

Beauty is in the eyes of the beholder. /JB

• surfslusken

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:01

@Oscar 493008 wrote:

När ska hot börja göra snygga segel? Dom är nog sist i den listan….men fin bild var det!

HALLÅÅÅÅÅ!!!! Okej, -08 kanske va en “liten” svacka, men BARA estetiskt! Eftersom dom tydligen inte lyckades få tag i nån BLÅ duk till Fire. Men kolla va som är på väg nu! Kan ett segel bli snyggare??

• ola-h

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:09

De sommarvärmesutrstrålande färgerna och formerna i seglet i Jeppes fjärde bild står i rätt skön kontrast till seglarens beklädnad.

Helrätt med lite färger i vinterkylan, tycker jag.

• ola-h

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:16

Annars måste väl nästa steg i denna estetiska diskussion – speciellt i detta tidevarv av att kommunicera sina upplevelser via bilder på nätet – vara att matcha sina segelfärger med ljus och färger på det spot man seglar.

Vi kan ju inte bara prata snyggt och fult här. Det är dags att lyfta diksussionen till nästa nivå.

Lite som färganalys inom modevärlden. Passar Åsa kanske bäst med lite blåa nyanser? När Torö drar åt grönt när kvällssolen bryter igenom kanske man helst skall undvika den röda delen av skalan på sina segel? Och är det några speciella seglingstilar som passar i speciella grafiska uttryck?

Diskutera!

• woodleaflay

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:17

@Oscar 493008 wrote:

Modigt att gå i klinch med Hot-sekten!

• surfslusken

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:29

@woodleaflay 493033 wrote:

Japp! Och Pastor Blomberg håller som bäst på att uppföra sitt Hot-Kapell i Saltsjö-Duvfnäs! Vilka hög(a)mässor de kommer hållas där på söndagsmornarna bland slipdamm o epxiångor!

• oaxen

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:31

@woodleaflay 493033 wrote:

Inte när man vet att Oscar funderar på att investera i en ny linje Naish-segel. Naish har, i mitt högst subjektiva tyckande, inte gjort ett enda snyggt vågsegel! Någonsin!
    Fast de är säkert goa att segla med om man bara blundar!

: )

• walle_gbg

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:38

Korsfarar-seglen måste i alla fall vara tänkta att användas i Persiska viken.

• dragenrof

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:47
    Ola H.;493032 wrote:
    Lite som färganalys inom modevärlden. Passar Åsa kanske bäst med lite blåa nyanser? När Torö drar åt grönt när kvällssolen bryter igenom kanske man helst skall undvika den röda delen av skalan på sina segel? Och är det några speciella seglingstilar som passar i speciella grafiska uttryck?

NP Combat 2008 gör sig snyggt i Björlanda iallafall. Det fick jag iallafall höra första gången man körde med sitt nyinköptasegel (för alldeles för mycket pengar som vanligt).
    /Martin

• jesper_b

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:47

Klart man ska köpa Naish! I vart fall om man vill ha de snyggaste seglen på marknaden, sorry, jag menar på vattnet.

Min poäng är att man tycker de segel man tycker är snyggast ÄR de snyggaste, inte de som är snyggast…?

Alltså är HOT både världens snyggaste, fulaste och alldagligaste segel beroende på var, när, hur och vem man frågar.

Själv tyckte jag färgerna på Smack 09 var så pass mycket mindre mig, att jag var tvungen att specialbeställa en Schweden edition. Men det är ju min smak (eller osmak) och inte något slags objektivt påstående.

Tror dock att mina oranga SO 2007 hade den mest Torö-anpassade färgkombinationen. Den där magiska solnedgången hade en ganska intim relation med de färgerna…

/JB

PS: Sen finns det ju filosofisk estetik som ämne. Där finns rätt goda argument för att smak INTE ÄR rent subjektivt, men då måste vi vara grymt precisa i vårt språkbruk. Tex vad menar man med “rent subjektivt”, “smak” och “färg”. Ola, du kommer väl ihåg färgdiskussionen från den där sommaren i Portugal? Tänk er själva, en filosofiskt intresserad samhällsvetare, tillika doktorand, en doktorand i biologi, en materialingenjör, en matematikdoktorand, en djädrans massa wiskey, flera dygns diskussioner… allt för att besvara “vad är färg?”

• surfslusken

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:51

@Oåxen 493041 wrote:

Fast de är säkert goa att segla med om man bara blundar!

: )

Så har man ju hört att vissa resonerer när de gäller sex med “mindre attraktiva” tjejer me. Men ja föredrar att både knulla o segla me ögonen öppna!!

• oscar

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:55

Gul t-shirt och gröna byxor är visst på gång igen så Hot kanske blir superhot igen…för mig har HOT alltid känts lite OF vad gäller designen…speciellt Smack och Crossfire har ju dom fulaste färgkombinationerna i segelvärlden. Smack 2009 tex…rosa!! [IMG]http://www.hotsailsmaui.com/blog/uploaded_images/3.8-Smack-782820.JPG[/IMG]

Nu kommer Oåxen säkert säga att jag tycker Mistrals Twinzer är snygg men det är den…. 🙂

Naish -09…hur snygga är dom inte!!

e80e72aeaf.jpg

Nån som vet vad som passar till Roxens sjukt äckliga vattenfärg? Vore grymt med ett segel med håller för nässpray…Roxen edition.

• jesper_b

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:55

Men Ila, hur är det med mindre attraktiva killar? /JB

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.