Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

• jesper_b

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 08:59

Slusk,
    En hel del av ditt resonemang om hur grejor blir coolt när tillräckligt gammalt håller jag med om, men, du missar det absolut viktigaste:

HUR man bär, inte VAD.

Om det är ormskinsboots, för korta bordies, underhandsgrepp eller ett stekhett rosa SF, eller ett par wrangler spelar mindre roll.

Det är otroligt svårt att beskriva skillnaden melllan hur man bär t ex ett par för korta shorts coolt eller kookigt. Men har man koll kan man se om det är urtöntigt eller om det är så förbaskat mycket smartare än alla Andy Ironskopior där ute.

En viktig ledtråd är om det är inne bland t ex sportkommentatorer i TV. Exempelvis slipsbredd kan man lätt avgöra om det är coolt. Har de breda slipsar i TV, då är smala otroligt mycket collare. Likaledes har man långa shorts hängande nere i skrevet bland brittiska vindsurfare på Maui och, kanske framför allt, i A-bay. Då är självklart korta lite småtighta grymmecool.

Ett svårare exempel är feta sideburners. Det har ju varit rätt inne med både tyskmurshe och tidigt 70-tals polisonger bland lite lätt ansträngda tokholmare och småtrendigt folk även i andra hålor. Då är just det 200% tabu. Fan Ila kanske till och med ditt blåsvartfärgde igelkottshår a la tidig -90 kommersiell hollywoodpunk är skön retro så här i slutet 2000-decenniet?

Men som sagt det handlar inte om VAD, det handlar om HUR. Sålunda kan jag komma in på Sveriges största vindsurfingbutik i både citykostym, tighta shorts eller segla med underhandsgrepp och vara 500% rätt (inflation i procenten här) OM jag gör det med finess. Det kan precis lika gärnaframstå som otroligt krystat – “fan va ball Jepper tror han e rå” – eller bara fel – “fan det märks att jeppe är 45 och har samma okoll som han hade -84”.

Så visst kan du dissa Uffe L. Visst kan du dissa mitt underhandsgrepp, men kan du bära din egen frilla med finess? Kan du passera i de där sublima outtalade smaktesterna? Kan du skita i allt ihop såsom den riktiga eliten alltid gjort?

Vad har detta med den fina inledande bilden i denna tråd att göra? Jo, för väl i vågen, väl i tuben, i den långsamma höga bakåten, väl i det perfekta nuet – spelar inget av ovanstående bullshit ett d-la jota.

I DET ABSOLUTA NUET, I DEN PERFEKTA INTIMA INTERAKTIONEN, då spelar koll kontra kook ingen roll.

Därför älskar vi surf och vindsurf, inte för att vara hippast i stan.

Period!

JB

PS: Tja, jag kanske har lite pastor i mig, trots min animaliska, ateistiska levnadsstil.

• rrd

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 12:15

Vilken känsla, passion och energi Jesper! Roligt och givande att läsa, jag instämmer.

Det är väl det surfing handlar om, känsla, passion och energi…

• surfslusken

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 12:41

@Jesper_B 493508 wrote:

Slusk

Pladder, pladder, bla….bla…

Hur vore de om du skulle ta itu med ditt underhands grepp istället för att yra om allt möjligt annat och projicera problemet på min blåsvarta igelkotts 90-tals punkfrilla! (hur fan den nu vart indragen i de här?)

De e ju bara o vända framhanden rätt! Hur svårt kan de va????

Och föresten så måste ju t o m du erkänna att jag gör mej bättre i den blåsvarta 90-tals igelkotts frillan än ingen frisyr alls. Vare sej ja vet hur den ska bäras eller inte.

• gammel-ippa

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 14:19

HA Ha! Jag gillar er allihop 🙂

• svenne

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 17:20
    surfslusken;493546 wrote:
    Och föresten så måste ju t o m du erkänna att jag gör mej bättre i den blåsvarta 90-tals igelkotts frillan än ingen frisyr alls. Vare sej ja vet hur den ska bäras eller inte.
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=39043&d=1219581692[/IMG]

Åh fy fan, åh fy fan!

• surfslusken

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 17:47

@Svenne 493580 wrote:

Åh fy fan, åh fy fan!

Jo, ja vet. Där e man ungefär lika söt som nykter. Va ju iaf hyggligt av Olandersson o spara ögonbrynen:(

• symon

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 18:04

300.stevo.042308.jpg

Finner detta mycket likt!

• jesper_b

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 19:19

Olandersson gjorde rätt, om än med fel motiv. Han gjorde det för att djävlas, jag tycker han gjorde dig en riktig björntjänst. Men som sagt vad är rätt och vad är fel? Min handföring funkar bra för mig, sorry att det ger dig problem Ila. Det gör dock att problemet ligger hos dig, inte i hur jag håller bommen.

/JB

• per_m

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 19:31

ditt gamla 4,2 SO är gråtfärdigt av den kärleksförklaringen, jesper……
    Ska förhpppningsvis ska den få komma ut och rastas lite mer nu på västkusten!

Förresten inget nytt om segelleveransen, blir av med min 5,3 på onsdag som det ser ut! PANIK!
    /P

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.