Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fina spots i huvudstaden?

• Fina spots i huvudstaden?

Publicerad av joper på 3 juni, 2007 vid 19:54

Har länge nu funderat på att börja kite surfa och tänkte i sommar dra till Öland och ta en kurs så man lär sig grunderna. Har åkt snowboard och skateboard hela mitt liv så jag tror inte det ska bli allt för svårt att lära sig.

Nu undrar jag vart ni som bor i Stockholm brukar åka? Det finns ju inte så gott om stora stränder utan massa folk.

joper svarade 17 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • vicky

Medlem
    4 juni, 2007 vid 09:25

http://www.kitenation.se

Forum för stockholms kajtare

Fredags och speciellt lördags skulle du vart med

• walle

Medlem
    7 juni, 2007 vid 16:48

@Joper 388102 wrote:

Har länge nu funderat på att börja kite surfa och tänkte i sommar dra till Öland och ta en kurs så man lär sig grunderna. Har åkt snowboard och skateboard hela mitt liv så jag tror inte det ska bli allt för svårt att lära sig.

Nu undrar jag vart ni som bor i Stockholm brukar åka? Det finns ju inte så gott om stora stränder utan massa folk.

alla stockholmare drar till Gotland! 😉

• gurra_g

Medlem
    7 juni, 2007 vid 22:48

Gotland är sjukt fint! Jag kommer köra kurser där i sommar kolla på http://www.kiteakademin.se eller slå en signal om du vill gå kurs!

Tel: 076-2219066
    eller maila: Gustav@kiteakademin.se

Ha de!

/Gurra

• joper

Medlem
    9 juni, 2007 vid 01:00

Tack för svaren. Kurs på Gotland låter ju bra också, lite smidigare att åka till Öland men det spelar inte så stor roll.

Men är kite surfing rätt dött i Stockholm eller finns det några åkare?

• walle

Medlem
    9 juni, 2007 vid 16:40

@Joper 389203 wrote:

Tack för svaren. Kurs på Gotland låter ju bra också, lite smidigare att åka till Öland men det spelar inte så stor roll.

Men är kite surfing rätt dött i Stockholm eller finns det några åkare?

det e rätt många kitesurfare från stockholm, men jag tror de flesta håller sig på Öland eller Gotland när det verkligen blåser ordentligt…

Vill du gå en kurs på Öland, Norra småland eller i Östergötland så kan vi ordna det, http://www.kiteboardskolan.se, vi har kört kurser sedan 2004

ursäkta den dåliga hemsidan för tillfället men jag håller på att uppdatera den mellan jobb, familj och surf 😉

• joper

Medlem
    13 juni, 2007 vid 17:16

Okey. Låter ju lite tråkigt att man måste resa för att få de bästa åken. Hur många surfdagar brukar det bli på en månad i Stockholm ungefär? Typ som att fråga hur långt ett snöre är men på ett ungefär så man har en uppfattning?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fina spots i huvudstaden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.