Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finian med NP-segel?!

• jester

Medlem
    8 februari, 2006 vid 12:51

Getwet har ju dessutom dom fula RS4:orna. Skall vara svart mastficka. Mao som på min RS4.

• getwet

Medlem
    8 februari, 2006 vid 13:39
    Jester wrote:
    Getwet har ju dessutom dom fula RS4:orna. Skall vara svart mastficka. Mao som på min RS4.

Där sket du i det blå skåpet……min 8.4a är svart, till och med mörksvart, eller det kanske heter MP3svart?

• jester

Medlem
    8 februari, 2006 vid 13:51

Skåpet skall vara grönt, ffs! (översättning avv ffs: for fuck sake)

Har du sett prototyperna till RS4. Samma svarta färg men med guld-monofilm istället för silver. Grymt snögga! Nån av fjuniorerna (The Novice?) i GWC vann ju en variant av denna, som han iofs sålt vidare…

• Knatte

Gäst
    8 februari, 2006 vid 20:48
    Jester wrote:
    Skåpet skall vara grönt, ffs! (översättning avv ffs: for fuck sake)

Har du sett prototyperna till RS4. Samma svarta färg men med guld-monofilm istället för silver. Grymt snögga! Nån av fjuniorerna (The Novice?) i GWC vann ju en variant av denna, som han iofs sålt vidare…

Inte The Novice i alla fall 🙂 Han är inte så fjunig….. Tigex är det som var vinnaren..

• the_novice

Medlem
    9 februari, 2006 vid 12:57
    Knatte wrote:
    Inte The Novice i alla fall 🙂 Han är inte så fjunig….. Tigex är det som var vinnaren..
    Hahaha, var hyfsat länge sedan jag var fjunig, tur att någon har koll!
    Man måste tydligen lusläsa varenda inlägg här på konfen…. 😉
  • jester

Medlem
    9 februari, 2006 vid 21:05

Sorry, kan ju inte ha koll på alla, juh.. 😀

• adde

Medlem
    14 februari, 2006 vid 09:03

Nu är det Officielt!

Läs bla en intervju med Finian.

/adde

• oscar

Medlem
    14 februari, 2006 vid 10:16

Typiskt Neil Pryde att försöka köpa sig ett världsrekord…

• jester

Medlem
    14 februari, 2006 vid 12:26
    Oscar wrote:
    Typiskt Neil Pryde att försöka köpa sig ett världsrekord…

Typiskt? Är väl snarare smart? Akta jante-lagen…

Tror snarare att det är ett försök att fylla tomrummet efter Dunken, som jag tror är den snabbare av dom 2 (och som naturligtvis har bättre grejer numera… ;))

• adde

Medlem
    14 februari, 2006 vid 13:14

Undrar vad det betyder för Naish, tror det är svårt att hitta en värdig ersättare till Finian där, dom har ju inte haft en lika utpräglad nu-satsar-vi-på-speed-rekordet attityd. Dom vår väl kanske trösta sig med att ha både 500 och NM rekordet satta på produktionssegel, iaf ett tag framöver :D.

/adde

• dr-masse

Medlem
    14 februari, 2006 vid 13:25

Till skillnad från Naish som fick det helt gratis, eller? 😉

Men visst, Nisse Pryd har ju alltid plockat fram pluskan för rätt åkare. Tror som Jester att de ville ha en riktig schpeedman nu när Dunken kör North. Man kan kanske även fundera på om inte Finian såg lite mer resurser i Prydes satsning oxå?

Som sagt, skall bli intressant att se hur Naish gör, de var ju tidigt på det här med fart men nu är ju fasen alla där. Med North och NP längst fram i ledet, precis som vanligt, ah!

Men det ju alltid lika roligt hur teamåkare när de byter grejor är så oerhört lyriska över sina nya segel å brädor, eller hur?

• swe131

Medlem
    14 februari, 2006 vid 13:41

Naish kanske plockar upp stackars Devon för en billig peng. Han verkar står utan segel spons om ryktena om Windwings ekonomiska och design mässiga kollaps är sanna.

De har lagt ner kite med omedelbar verkan och seglen verkar ligga risigt till.

Står en himla massa på SB forum och lite kryptiska inlägg på Windwings forum.

Devon är ju ingen speed guru men en duktig Slalom och formula seglare som nog kan vara en tillgång för naish.

• oscar

Medlem
    14 februari, 2006 vid 14:26

Jag kommer alltid vara ”anti-pryde” och bete mig tjurskalligt så fort deras namn nämns, skitsamma om alla gör likadant och köper åkare hit och dit.

Blir överlycklig så fort NP har kvalitetsproblem, riktigt skadeglad. Växer horn i pannan på mig. 😀

Kan inte riktigt motivera varför och tänker inte fundera på det heller.:grin: Vissa märken gillar man inte.

• dr-masse

Medlem
    14 februari, 2006 vid 14:34

Ha, ha! Skönt erkännande! Själv har jag sjukt svårt för F2. Kan inte förklara varför, en av mina ”all-time-favvis” brädor är ju Sunset Slalom. Och nu är de ju kreativa på alla sätt och vis. Men mitt märke – nej. Nåja, ”vissa märken gillar man inte”.

• getwet

Medlem
    14 februari, 2006 vid 14:57
    Oscar wrote:
    Jag kommer alltid vara ”anti-pryde” och bete mig tjurskalligt så fort deras namn nämns, skitsamma om alla gör likadant och köper åkare hit och dit.

Blir överlycklig så fort NP har kvalitetsproblem, riktigt skadeglad. Växer horn i pannan på mig. 😀

Kan inte riktigt motivera varför och tänker inte fundera på det heller.:grin: Vissa märken gillar man inte.

Skönt Oscar, kan vara bra att ”spy” lite ibland. Själv vill jag gärna utrota allt Håkan Hellström har gjort..:wink:

North eller NP iår..blir spännande (tror inte någon annan är kapabel att ta tronen från någon av de två)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finian med NP-segel?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.