Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finians senaste repor på kanalen på gpss

• tbsurf

Medlem
    10 januari, 2008 vid 07:46

Tror det blir lite bättre nu med navi/amarylli. Är ju så jäkla fiffigt att man kan se sin average i displayen efter varje repa..
    Och nån kanske kan be navi ta fram en uppdatering där man inte alls ser sin toppfart efter varje repa.. då är det ju snart färdigtjatat om maxspeed mm…

• lbj

Medlem
    10 januari, 2008 vid 12:12

Bra grabbar, på dom bara. Kan till o med bli tal om uteslutning ur “teamswespeed” om “max-hastighet” används här på forumet i fortsättningen………

• benke-2

Medlem
    10 januari, 2008 vid 12:23
    Knatte;437650 wrote:
    Både brädan och fenan som han använde är proto från 2004. Borde det inte funnits snabbare grejer som han kan använda i kanalen? Eller är han så jäkla nöjd med sin gamla bräda? Det är ju bara seglerna som är nya:smirk:

Brädan som han nämner på gps sidan (214*33) är inte den som han kör på i videon, tror han körde på en 36 cm bred bräda även fast den också verkar vara en 2005a.
    Han vekar ha en del olika 05-07 brädor han växlar runt på.
    Albeau verkar ha bytt till en 2,5 kgs karbonbräda istället för starboards träbrädor som troligen väger betydligt mer. Det ser ut som att han har en relativt stor fena.
    Garrel hade ju en 34 cm bred nål med 08 grafik och var väl den som färbättrade sig mest jämfört med förra gången.

• andersbq

Medlem
    10 januari, 2008 vid 18:03

@lbj 437795 wrote:

Bra grabbar, på dom bara. Kan till o med bli tal om uteslutning ur “teamswespeed” om “max-hastighet” används här på forumet i fortsättningen………

Öh var det inte så att 30 knop var en förutsättning för att kunna vara medlem i SweSpeed? Har sett att inte alla medlemmar verkar ligga över 30 i avarage, utan bara i toppspeed…:wink:

• surfan

Medlem
    10 januari, 2008 vid 18:17

trojkan kan ha vilken fart dom vill….. läs reglerna!!!!!!!

• jester

Medlem
    10 januari, 2008 vid 20:08

Hmmm kritik av en trojkan… Ingen bra start det där… 😀

• andersbq

Medlem
    10 januari, 2008 vid 20:17

Vem har nämnt något om dem?:santa:

• lbj

Medlem
    10 januari, 2008 vid 21:11
    andersbq;437842 wrote:
    Öh var det inte så att 30 knop var en förutsättning för att kunna vara medlem i SweSpeed? Har sett att inte alla medlemmar verkar ligga över 30 i avarage, utan bara i toppspeed…:wink:

Fy på dig Anders. Inte trotsa Trojkan. toppspeed tolkar Trojkan som maxspeed.
    Skärpning och kom in med en ansökan

• jester

Medlem
    10 januari, 2008 vid 21:59

Iaf för lbj… 😀

• andersbq

Medlem
    11 januari, 2008 vid 06:56

@lbj 437874 wrote:

Fy på dig Anders. Inte trotsa Trojkan. toppspeed tolkar Trojkan som maxspeed.
    Skärpning och kom in med en ansökan

Tack för den fina invitationen, men det känns lite förmätet att kalla sig speedseglare när man skuttar runt på vågbrädor. Jag ber att få återkomma när jag breddat min range och får upp lite riktig fart.

• jester

Medlem
    11 januari, 2008 vid 07:16

Hangaround först, om jag får be. Nidbilder och antika bilder osv måste fram först… SEN kan vi börja diskutera fullvärdighet..

• tbsurf

Medlem
    11 januari, 2008 vid 08:53

@Jester 437915 wrote:

Hangaround först, om jag får be. Nidbilder och antika bilder osv måste fram först… SEN kan vi börja diskutera fullvärdighet..

och på tal om full så börjar man undrar vad festkommittén i swespeed håller på med.. för jag har väl inte missförstått syftet med swespeed eller..?? Har hört rykten om en lite sen ”speedavslutningsfest” här uppe i krokarna snart… Kanske läge för en kickoff på framsidan helgen efter eller..??

• andersbq

Medlem
    11 januari, 2008 vid 17:55

@Jester 437915 wrote:

Herregud, jag hänger väl redan runt för fullt!
    Varsegod,här är lite bilder från antiken.

• s19

Medlem
    11 januari, 2008 vid 18:49

Kul med lite gamla bilder Anders!
    Satt och kollade på den från tävlingen… är den tagen i Klagshamn eller från Limhamn nånstans? Är den från 89 nångång?
    Linus

• andersbq

Medlem
    11 januari, 2008 vid 18:56

Segelbilden är från Lomma (du ser Kockumskranen i bakgrunden) och året är nog 1989. Dessutom kan man skönja Mathias S-17 klassiska äggskalshusvagn till vänster.

Och en sak till, denna bild illustrerar bra varför jag och alla andra la av att tävla.
    Sjukt mycket grejor och bara vänta på vind som nästan aldrig kom…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Finians senaste repor på kanalen på gpss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.