Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Finns det bara ett slags lim för blåsor?
-
Finns det bara ett slags lim för blåsor?
Publicerad av anonym-anvandare på 17 juni, 2004 vid 22:19Har testat lite olika lim och det enda som verkar funka är det som knycklar till plasten som satan, vilket begränsar hur man kan limma en hel del, finns det nåra lim för LE och övriga blåsor som inte gör det men ändå håller?
kalabra svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
för fan skaffa en plastaswess o lidda gamla bladders o så smält ihoppa sketen, kan även gau me Strökjärn o bakpapper
-
går int superlim?? kan man limma allt med!!! fixar en lapp å klenar på en droppe superduperlim så sitter de säkert fint!
annars så e kontaktlim aldrig fel..
eller kanske en såndär punkteringsspray till bil.. -
Finns riktigt billigt och bra plastklister på Biltema som funkar. Heter typ Plastklister eller nått sånt, annars som sagt smält i hop det.
-
Har limmat revor som varit 10 cm med Cascos ”Liquisole”, funkar utmärkt.Börja med att tvätta blåsan försiktigt med thinner(tar bort talk och släppmedel rester), om det är en reva pillra och tejpa innifrån så att du inte limmar ihop blåsan.Lägg ett tunt lager runt kanten pressa dit lappen(bit av gammal bladder) och lägg i press under natten(på golvet med några böcker på).Fördelen med det hära limmet är att det inte knorrar ihop bladdern som det som följer med i repsattserna.
Peter -
Min blåsa gck rätt av (en nerknarkad italiensk segelmakare på Fuerte som klippte ev den!) vad göra????? Jo skarva ihop skiten (den blev lite kortare iom att skarven gick om lott.) med lim för uppblåsbara badleksaker! Blåsan såg lite stukad ut men väl i draken (som nu hade lagad LE.) var allt fingemang. Sweet patch.
N
-
Min X4:a LE fick en reva och jag tänkte laga med liquisole också, så då fick man det bekräftat, tack!
-
Jo liquid soule funkar nog bra men det kan va litta klumpigt att få på… det limmet som följer med draken vid köp… är special och smälter liksom ihop matrialet (vulkar) så det är nog det allra bästa?
Annars hadde jag gått på rambos förslag och skaffat en påsförslutare…//Pan
-
Jo liquid soule funkar nog bra men det kan va litta klumpigt att få på… det limmet som följer med draken vid köp… är special och smälter liksom ihop matrialet (vulkar) så det är nog det allra bästa?
Annars hadde jag gått på rambos förslag och skaffat en påsförslutare… den kan man juuh använda hur många ggr som hellts så den borde betala sig själv eller?//Pan
Logga in för att svara.