Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Finns det hopp för klagshamn idag?
-
Finns det hopp för klagshamn idag?
Publicerad av alex_ på 25 april, 2007 vid 07:14Har en sjuklig abstinens nu, finns det hopp om lite bris idag?
http://www.ewan.dk/vind/drogden.htmlwind-lover svarade 17 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
jag kör vid 10.30-10.45 stannar väl till ett eller något och hoppas på det bästa!
-
tror inte brisen börjar komma igång förrens efter 12-13 någon gång
-
aha då smäller jag på en skön surfrulle och väntar ett tag till!
-
Om det blir bris när ger den upp sedan. Kan ju inte komma ut förrän ikväll.
-
Nu drar jag vinden ligger på 8 ute vid drogden, det måste gå! 😀 hoppas någon annan glad surfare kommeroch gör mig sällskap!
-
Vad tror ni om lördag då??? ÄR väldigt sugen på att trycka in en Klagshamn över dagen-tur!!!
Nå??
-
Phille…. inte ett moln på himlen i malmö… bara moln ovanför dig… 😉
Brukar inte göra något om det är lite moln dessutom…
Men tyvärr verkar det inte som vinden vill bli riktigt bra idag…
Linus -
jonas_P1
Gäst25 april, 2007 vid 12:41När är det frånlandsvind i Klagshamn? Enligt min observation på google earth är det vid rak nordlig vind. Har jag klart för mig?
Detta borde alltå betyda att det är frånlandsvind på lördag/söndag…. Passa ljughusen bättre då?
-
jonas_P1;379110 wrote:När är det frånlandsvind i Klagshamn?
I klagshamn seglar man bäst på Ostliga vindar, det är frånlandsvind. På nordliga vindar gör man sig inte besväret att åka till Klagis.
-
Sammanfattning av dagens surf. Jag plaskade omkring och var mer i vattnet än över, sen när jag skulle gå kom brisen! saaatan sej, försöker igen på l´ördag e-midda då… :/
-
Basse, du som verkar ha gjort det förr, hur långt är det att köra ner till Klagshamn från götet?
-
Precis va!
Värt varenda gram koldioxid! 🙂 Får väl se om det ser lovande ut eller inte!Vad tror ni Skauningar??
Logga in för att svara.