Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Finns det någon bra leash till bräda?
-
Jo det e sant, sen gäller det väl att hitta rätt stroppar med, tycker att tekkno sports som dittrich skicka med min tablas e de bästa jag kört med, sitter som klister i kombination med tillhörande pads
-
Tack för alla tips.
Tror det blir att köra med 5 lina när jag kör där det är djupt. -
e så olika gånger man kör tycker jag. brukar ha ett helvete både att få upp kiten å att dragga rätt men sist satte jag draken massa gånger så jag fick ta av brädan (enda gången brädan lossnar helt med cykelslang) å de gick klockrent hela tiden!
men vid sånna tillfällen tycker jag de skulle va gott med en leash. så man slipper ta upp draken å sen dragga efter brädan. -
Jag fick ett tips av Ölänningarna. En del använde sig av resårband som satt mellan typ selen och brädan. Om man krashar hårt går bandet av i vilket fall som helst, annars fick man i alla fall brädan med sig. Man kan ju testa.
Tror ändå på body dragging till slut.Nämnde tidigare att jag kunde med min Oneline ”lägga” min kite på rygg och helt enkelt simma tillbaka mot brädan hur enkelt som helst. Bara att cleata fast 5 linan och simma.
Alltså jag tjatar inte om oneline för att jag är sponsrad av SS, det är helt enkelt fördjävla bra på mycket. Nästan helt otroligt och lite svårt att förklara, lol.
Har nu moddat min SS10 för Oneline också.
Logga in för att svara.