Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing finns det någon bra spot längst ut på onsala?

• finns det någon bra spot längst ut på onsala?

Publicerad av schweinsteiger på 21 september, 2010 vid 09:04

Det är ju inte helt ovanligt att det blåser lite mer längst ut i kustbandet och ofta när det är marginella förhållanden inne i vikar mm så är det fint tryck och renare vindare lite längre ut.

Jag har kollat lite på Eniro i jakt på spots som ligger längre ut i kustbandet och tycker att det ser ut att kunna funka på Råö. På Råö ligger OSO (onsala vindmätaren) och precis nedanför OSO ligger en hamn där det ser ut att gå bra att rigga och ta sig i.

Västligt och sydvästligt ser ut att kunna funka. Någon som testat eller känner till området?

pepa svarade 14 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hydrolift

Medlem
    21 september, 2010 vid 12:26

Kul med en spot-checkare! Har inte varit där själv men det ser väl åtminstone på pappret ut att funka på SV?

Hör gärna av dig om du åker dit o berätta hur det var.

/Olle

• schweinsteiger

Medlem
    21 september, 2010 vid 13:34

Glömde lägga till en kartlänk till området i mitt inlägg.

• above_the_law

Medlem
    21 september, 2010 vid 15:08

Not.
    Varning för enskild väg, staket, förbudsskyltar och otrevliga högerextremister… But you can surf the area…

• smaskens

Medlem
    21 september, 2010 vid 21:24

Glöm inte att hälsa på PG Gyllenhammar när han kommer förbi…

• pepa

Medlem
    22 september, 2010 vid 08:06

Där har jag kört för sju år sedan. Det var inte så kul spot.

• schweinsteiger

Medlem
    22 september, 2010 vid 08:17
    Pepä;632322 wrote:
    Där har jag kört för sju år sedan. Det var inte så kul spot.

Nej det finns säkerligen roligare och bättre spots men jag jagar spots som ligger långt ut i havsbandet, där det ofta blåser lite mer än inne vid land, för att få in fler timmar på vattnet helt enkelt.

Har du några andra bättre spots som ligger långt ut att tipsa om?

• pepa

Medlem
    22 september, 2010 vid 11:42

Skärgården såklart!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing finns det någon bra spot längst ut på onsala?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.