Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det någon som vet hur man bygger en kitebräd

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 06:34
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 08:11

jag håller på och bygger en nu.jag har gjort så här:
    1.gjort en mycket tunn stomme från ett frigolitblock
    2.klätt frigoliten med tidningspapper
    3.lagt på lager av Epoxi som jag förstärkt med glasfibermatta.

nästa steg blir att
    4.på med vanligt finspackel
    5.färga vit, sedan måla mönster
    6.klarlacka

sedan skall den vara klar.

ett tips är att istället göra en form som man kan gjuta direkt i, sparar en massa arbete=)

fredde

• rikard_j

Medlem
    9 juli, 2003 vid 08:19

Klä med tidningspapper? Fungerar verkligen det? Hur får man vidhäftning i frigoliten?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 10:05

man måste göra så annars smälter frigoliten när du lägger på expoxin. jag fäste pappret med tapetklister

• hengo

Medlem
    9 juli, 2003 vid 10:19

hur mkt kostar det att bygga en sån bräda cirka? exl. straps,pads,fenor?

• rikard_j

Medlem
    9 juli, 2003 vid 11:08

Om man lyckas att fixa en form. Vad kan man fylla den med? Finns det något skum-material som blir som frigolit när det stelnar?

• lelle

Medlem
    9 juli, 2003 vid 11:24

Frigolit lär knappast hålla i längden, divinycell ska det vara, lite dyrare men mycket hållbarare, glasfiber är jag också skeptisk till att det håller, kolfiber är dyrare men mycket starkare…..ingen expert på ämnet men det är nog bra tips iaf, vet att det är några i stockholmkiteboard som byggt riktigt schyssta brädor kolla och fråga på vårat forum ( http://www.stockholmkite.org ) för mer info. Vet även att det finns ett yahooforum för brädbyggning: http://groups.yahoo.com/group/boardbuilding/

Mvh
    Lelle

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 13:48

glasfibermatta som du doppar i epoxi blir starkare än kolfiber. epoxi är ganska dyrt, ca 200kr kilot, jag lyckades dock hitta en båtbyggare som sålde det till mig för 40kr kilot.

• rikard_j

Medlem
    9 juli, 2003 vid 15:02

Vad menar du? Kolfiber är ju alltid starkare än glasfiber. Eller har jag totalmissat detta?

• ian

Medlem
    9 juli, 2003 vid 18:21

såga ut en lagom bit i plywood, strappa o sen e det bara att segla.

eller?

• rikard_j

Medlem
    13 juli, 2003 vid 18:44

Vart får man tag på divinycell?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det någon som vet hur man bygger en kitebräd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.