Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Finns det vindsäkra ställen med UCPA?

• Finns det vindsäkra ställen med UCPA?

Publicerad av kerverud på 16 juni, 2007 vid 15:00

Jag funderar på att åka med UCPA till Frankrike nu i sommar. Vad jag letar efter är ett ställe med bra vindar, och gärna vågor men plattvatten går också bra. Har varit i Pozo/GranCanaria tidigare somrar och vill med andra ord åka till en ställe med lite drag. Nån som har nåt bra tips?

mahi svarade 17 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lars_k

Medlem
    17 juni, 2007 vid 15:01

En polare åkte med dem till nån ö i västindien. Fanns både vågor och platt. St … nånting. En liten ö. Är ju vindsäkert med tradevind.

• nachoman

Medlem
    17 juni, 2007 vid 20:25

Kom precis tillbaka från en vecka i Hyeres/Giens på UCPA:s center. Tre dagar av en vecka var helt ok för 7,0 och kanske lite mindre då det blåste upp på eftermiddagarna rätt ordentligt. För det mesta var det plattvatten då vinden var offshore men en dag var det dryga enmetersvågor på ostvind. Enligt dem så är det betydligt bättre där i maj/juni och sen blir det rätt så lungt. Annars trevligt ställe.

• hanko

Medlem
    17 juni, 2007 vid 20:49

Japp…Hyeres/Gien nog bäst på våren….snudd på vintern..! Har varit där ett antal ggr med varierande vindar i Mars-April. Sommaren kan vara bra med riktigt mycket vind…men det får nog vara nu i Juni i så fall. När “Mistralvinden” tar i så tar den i rejält!! Kan bli fina vågor i närheten av Toulon (“Brutal-Beach-Sanary). Drygt 45 min från Hyeres. Fick även vågor i en ort som heter Le Lavandou eller liknande. Tyvärr inget bra sommarställe o rekommendera förutom då Kanarieöarna.. som ju är extremt bra snart..! Pozo….för att nämna ett Hardcore-Ställe (inte varit där själv tyvärr) Bon Voyage..

• memark

Medlem
    23 juni, 2007 vid 19:20

Jag har bott ett halvår i Toulon, och det var då jag började vindsurfa! 🙂

• irieman

Medlem
    27 juni, 2007 vid 08:19

@Lars_K 390917 wrote:

En polare åkte med dem till nån ö i västindien. Fanns både vågor och platt. St … nånting. En liten ö. Är ju vindsäkert med tradevind.

Är nog St Kitts & Nevis du menar. Speciellt Nevis ska vara bra för vindsurfing.
    Annars kör väl dom Guadeloupe?

Irie Man

• mahi

Medlem
    7 juli, 2007 vid 19:06
    kerverud;390750 wrote:
    Jag funderar på att åka med UCPA till Frankrike nu i sommar. Vad jag letar efter är ett ställe med bra vindar, och gärna vågor men plattvatten går också bra. Har varit i Pozo/GranCanaria tidigare somrar och vill med andra ord åka till en ställe med lite drag. Nån som har nåt bra tips?

Funderar också på att åka med UCPA för att vindsurfa i sommar. Blåser det ngn stans på deras orter i medelhavet vecka 29-30? Är det ngn som har egen erfarenhet?
    Vissa orter verkar ju vara försent vindmässigt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Finns det vindsäkra ställen med UCPA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.