Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing finns några kitesurfare i östergötland?!

• finns några kitesurfare i östergötland?!

Publicerad av anonym-anvandare på 16 juni, 2003 vid 12:53

Finns det några likasinnade i denna ruttna region som har lust att leka med mig? Har gått kurs på Mallis och vill nu ha utrustning och ett schysst ställe att vara på, gärna i detta län, då jag jobbar här. Är glad för alla tips, tror jag ruttnar om jag inte får surfa snart…
    Hör av er fort om ni finns i krokarna, även intresserad av tips om utrustning vill ej köpa någon direkt nybörjarutrustning om det går att undvika… Vad kan ni rekommendera till en 60 kilo tjej? linnilsson@hotmail.com

sirgomez svarade 21 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • j_o

Medlem
    16 juni, 2003 vid 13:08

Hej
    Kan inte hjälpa dig trots att jag spenderat 5 år i Linkeboda men är nyfiken på kitekursen du gick på mallis. Kan du skriva lite korta fakta, som längd på kurs, hur du bokade, var på mallis gick kursen, vindförhållande, körde du på egna prylar eller på kursens, kostnad och hur den var?
    /J-O

• skutt

Medlem
    16 juni, 2003 vid 14:39

Jo vi finns i denna ruttna region ca 5-6 st kitare några med erfarenhet + några nya har själv en kurs + lite vinterkitande bakom mig . Var vi kitar ,varomon i motala är det bästa stället här omkring 2km sandstrand långrunt fungerar sv-nv . slå en pling när det blåser vi kanske är på väg dit ..0706290111 Christer.

• fredo

Medlem
    16 juni, 2003 vid 16:30

Jepp – o Christer, hør gærna av dig! wink.gif
    Det ær rætt trøstløst emellanåt dock…
    Var ute senast i tordags. Jag, Bjørna, Andreas från Åtvid o Classe. Lite halv dåligt till en børjan, men framåt sju tiden økade det till perfekt 9.5 væder…kørde hela kvællen tills armar o ben værkte.

Ser væl lite lovande ut slutet på denna veckan och børjan på helgen.
    Sabbar inte regnet vinden så blir det åka av fre-sønd.

Bara haka på så kan du få låna utrustning. Abstinensen måste vara svår…

/Fred [073 – 568 57 65]

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2003 vid 18:41

Hej J_O.
    Kursen jag gick på Mallorca var endast en två dagars kurs om ca 8 h, vilket räcker för att precis komma igång och kunna träna själv. Jag bokade på plats, de har en spot på stranden några km utanför alcudia i östlig riktning. Tror dock att du kan få mera prisvärda alternativ på andra orter t.ex. här i Sverige el med UCPA. Läraren var inte särskilt bra på att lära ut och vi blev bortkörda ett antal ggr från stranden pga arga hotellägare. Fick låna bra utrustning och vindarna var stabila. Blåste riktigt bra vid tre fyra tiden, men då fick inte vi vara med, kursen hölls innan dess, så att läraren själv kunde ge sig ut då det var som bäst…Priset var 2400:- dvs inte prisvärt, men jag är ändå glad att jag provade för det är kalaskul. Funderar på att dra en vecka till Tarifa el franska rivieran i aug för att kitesurfa m UCPA om du är sugen på att hänga på. Lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2003 vid 18:51

Jippie, vad skoj att det finns flera… Jag håller på att leta utrustning nu, men det är dyrt! Hur som helst hänger jag gärna på i helgen, jobbar natt lör- sön och sön till mån, men på dagarna är jag ledig. Är ni från centrala Lkpg, hur åker ni? Jag har ingen bil längre råkade crascha den för ngn vecka sedan, typiskt nog innan sommaren!

• sirgomez

Medlem
    19 juni, 2003 vid 05:57

om nån av er vill åka till Ängelholm – så kan ni åka med mig från Nässjö. Det fins många tåg som går hit och boendet i Ängelholm kan fixas-typ sovsäck och madrass.
    Jag har också flera drakar och en nybörjarbräda som ni kan testa och köra. hör av er, jag kör varja fredagkväll från Nässjö till Ängelholm och på söndagkväll tillbak.

• fredo

Medlem
    19 juni, 2003 vid 12:21

Jag o Björna åker från stan.
    Lär bli surf ikväll o imorgon iallafall, helgen ser sissådär ut…

• fredo

Medlem
    19 juni, 2003 vid 21:04

Tja!
    Hur är surfet i Ängelholms trakten då, finns det några shysta spots?
    Kunde ju va lajbans att dra dit nån helg om det är bra…
    Har spenderat en del tid i Gryt med omnejd, men där känns kiteing rätt avlägset, mkt klippor o så…

• j_o

Medlem
    21 juni, 2003 vid 12:42

Hej
    Tackar för ett bra svar, kursen lät inte som det jag var ute efter. Däremot är UCPA intressant, jag åkte snowboard med dem v13 i år och det var kanon. Bra instruktör men/och något vild. Jag är lite sugen att hänga på en UCPA resa, funderar att lägga ut en tråd om detta dvs om någon annan har erfarenheter från kitesurfning med UCPA eller om fler är intresserade utav att åka med. Lycka till själv.
    /J-O

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:24

Ringde UCPA tidigare i veckan och frågade lite om deras båda kitekurser. Den i Benodet, är ca 2000 kr billigare men enbart nybörjarkurser. Den de har i Tarifa är för alla nivåer, halvdags träning och grymt bra spot vad jag förstår. Den i frankrike var dessutom heldags. Jag har mkt bra erfarenhet av UCPA vad det gäller skidresor oxå. Väljer mellan kite och klättring sista veckan i augusti. Men vore verkligen trevligt om det var flera som ville kitesurfa, tror dock att jag föredrar Tarifa, då det är lättare att hitta billiga resor till Malaga och därmed Tarifa. Om många vill åka kanske man kan ordna ett schysst deal.

• sirgomez

Medlem
    23 juni, 2003 vid 13:37

Ängelholms beach – vindstill

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing finns några kitesurfare i östergötland?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.