Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fiskebäck idag

  • Fiskebäck idag

    Publicerad av hakman på 8 oktober, 2006 vid 08:31

    Var nere en snabbis i morse, och det blåste apa och choppade sönder sig totalt. 16 i medel och 21 i topp, med endast en hårding till speedare var ute och flög. Det såg ut att lugna sig lite men det kommer fortfarande gå av hela dan.

    Kom ner och kör shitbay nu för fan!

    hakman svarade 17 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hillstrom

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 12:11

    Suck! Jag som hade tänkt försökt lära mig idag..

  • kris

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 18:16

    Fattar inte att du vill köra över dom där vägbulorna i F-bäck Erik! Fick bli B-landa för flera andra GWC:are idag, det var nästan njurbälte på där också..

    När en hyfsat stabil kille kommer in för att rigga ned till 3.7 så kände man sig lite liten – varför var 2.9:an kvar hemma.. Men det mojnade av så smått sedan, fast då var kroppen alltför mör 🙂

  • danneman

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 19:16

    Ja satan vilken dag Pungdrag i 4.2:an och helt själv med vågisen ute i rännan .. beerlanda rockade!
    Ingen som vet vilka dom där 2 snubbarna med fete objektiven var 🙁

  • fredrik-ygge

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 20:21
    Hak wrote:
    Var nere en snabbis i morse, och det blåste apa och choppade sönder sig totalt. 16 i medel och 21 i topp, med endast en hårding till speedare var ute och flög.

    “Hårdingen” var jag. Tack för detta epitet! En medelmåtta som jag behöver sådant, speciellt som jag köpt en dosa som sitter på armen och hela tiden talar om för mig hur dålig jag är (gps). Detta skall jag leva på länge, länge …

    Prognosen var ju rätt tokig och hade jag vetat hur mycket det blåste hade jag tagit vågisen och 4.2 istället. 5.8 var rätt mycket de första morgontimmarna när det var en bit över 20 m/s i byarna. Med min nyss inköpta lilla slalom kändes det dock faktiskt rätt kontrollerat ändå. Var längesedan jag satte så många planingsgippar i rad. Det är verkligen en makalös materialutveckling.

    Blev inte mycket speedat för övrigt. De första timmarna var jag helt själv och min överlevnadsinstinkt tillät mig inte att gasa fullt. När det sedan mojnade något och alla andra dök upp fanns det noll kraft kvar i kroppen. Denna lekamen duger knappt som barlast längre. Får se till att börja träna!

    Var det dig jag pratde med som hastigast på riggdäck / du som gick ut i solnedgången igår? Alltid kul att kunna sätta ansikten på surfzone-alias.

  • kelso

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 05:34

    Det bliv lapposand igår för mig, John och Osse. Träffade lite locals också. Fett ladd. Stört drag i 4.2!!

  • hakman

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 13:48
    fredrik.ygge wrote:
    “Hårdingen” var jag. Tack för detta epitet! En medelmåtta som jag behöver sådant, speciellt som jag köpt en dosa som sitter på armen och hela tiden talar om för mig hur dålig jag är (gps). Detta skall jag leva på länge, länge …

    Var det dig jag pratde med som hastigast på riggdäck / du som gick ut i solnedgången igår? Alltid kul att kunna sätta ansikten på surfzone-alias.

    Jepp det va jag. Hehe, ganska hårt att gå ut med 5.8 i ett helt galet fiskebäck på västligt med jawschop, tycker jag nog. 4.0 hade nog varit för stort just på morgonen, i alla fall för mig. Hade lätt klarat mig med 3.5 där asså (om jag hade haft nåt).
    Jag blev tvungen att vänta tills eftermiddan för att kunna gå ut med min 5.2a, men det va för mycket då också. Det gick iof en hel del skärgårdsbåtar som drog upp lite att ladda på. Jävla kul va det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fiskebäck idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.