Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck imorgon bitti

• Fiskebäck imorgon bitti

Publicerad av glader på 27 september, 2008 vid 13:26

Tänkte försöka vara på riggdäck i Fiskebäck imorgon när det blir ljust och hoppas på sällskap. Vinden ser ut att mojna rätt mycket under dagen. (Skall på 40-års-fest ikväll så jag hoppas att jag inte lovar för mycket…)

glader svarade 16 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • andersbq

Medlem
    27 september, 2008 vid 14:08

@glader 503051 wrote:

Tänkte försöka vara på riggdäck i Fiskebäck imorgon när det blir ljust och hoppas på sällskap. Vinden ser ut att mojna rätt mycket under dagen. (Skall på 40-års-fest ikväll så jag hoppas att jag inte lovar för mycket…)

Nej så är det inte, det mojnar men inte så snabbt. Vi kör förresten Swespeed i TT.

• glader

Medlem
    27 september, 2008 vid 15:23

Du brukar ju iofs ha grym koll på prognoser, men enligt DMI ser det ut som som rätt stor skillnad på gryning och f.m.

Vet att ni kör i TT, men jag har ingen bra sjögräsfena och orkar inte köra. Skall ni aldrig köra i Fiskebäck förresten, det var ju listat som en spot när West cup annonserades. Det är väl mer vind där än i TT på NV?

• andersbq

Medlem
    27 september, 2008 vid 20:07

Du har ju visat dig vara riktigt morgonpigg. Ur speedsynpunkt är det stor skillnad mellan skvalpet i Fisken och platta TT. Det är ju bara om du orkar kämpa dig bort till Knarren som det går och jämföra farten. Det är ju ganska få som vågar ta sig dit. Meningen med Swespeed Cup-formatet är också som Jesper brukar påpeka att det ska vara en enkel introduktion i speed, och TT är ju grymt enkelt. Lätt att få fart på vilken vågis som helst och bottnar gör man nästan överallt. Kom igen och köp en weedfena nu!

• jester

Medlem
    27 september, 2008 vid 21:10

andersbq – my hero.. 😀

Om vinden blir lagom för storplanka, så åker jag förbi TT och kör nere i Frillesås, Vallersvik. Att mammsen sedan bjuder på lunch spelar ingen roll alls.. 🙂

• glader

Medlem
    28 september, 2008 vid 03:56

Det var inte meningen att starta en Fiskebäck vs TT tråd igen. Klart att ni skall köra i TT om ni tycker det är bättre. Det var mer att det står i inbjudan, http://www.kinnas.com/swespeed/speed_cup/text_inbjud_cup.htm, att Väst cupen skall köras i Fiskebäck, Torkelstorp och Rågelund. Hittills har ingen deltävling körts i Fiskebäck och väljs inte Fiskebäck på NV så vet jag inte när det skall ske. Hade varit kul att se er här.

Kör hårt idag – sticker strax ut nu. Vi ses i Torkelstorp när weeden lämnat in och vattentemperaturen manar till surf på grunt vatten!

• jester

Medlem
    28 september, 2008 vid 06:41

Intresset att deltaq för Fiskebäcksmaffian har ju varit minst sagt svalt.. Det där fungerar åt bägge hållen, vettu..

• jester

Medlem
    28 september, 2008 vid 10:15

Bidde ingenting för mig.. Nån j-vla pundare hade knackat rutan på bilen. Fi faen va surt.

• Knatte

Gäst
    28 september, 2008 vid 11:13

@Jester 503218 wrote:

Bidde ingenting för mig.. Nån j-vla pundare hade knackat rutan på bilen. Fi faen va surt.

Fy fan vilken jäkla skit.. Dubbelt surt:crazy: Ingen surf och extra kostnader..

Annars var det rätt många som var i Fisken och seglade idag.. När jag var där på en fotosession som vart det fullt med folk. Ifs. rätt många segelsnurrare:tongue: Kan nog komma upp lite bilder från detta framöver..

• glader

Medlem
    28 september, 2008 vid 14:56
    Jester;503178 wrote:
    Intresset att deltaq för Fiskebäcksmaffian har ju varit minst sagt svalt.. Det där fungerar åt bägge hållen, vettu..

Japp, det är nog bara att inse att det är så. Första året kördes det ju i Fiskebäck. Då var det inget intresse från TT-maffian. Sedan flyttade det till TT och sedan dess har det varit tvärtom. Synd kan man tycka, men varken t.ex. du eller jag byter ju gärna spot, så det är väl bara att gilla läget.

Fantastisk dag i Fiskebäck idag för övrigt. Långa ljuviga repor, soligt, bra med vind och lugn sjö.

Körde en vända till Knarren och det skulle jag inte gjort. För nordligt och för dåligt med vind där. Fick promenera över öar och krypa över bränningar. Tog mig nog en halvtimma att komma åter. Körde rakt över Fiskebäcks kändaste bränning också. :blush: Beundrar Knatte och Speedjanne för att de inte vek sig i skratt…

Jester;503218 wrote:

Hu, den var inte go. Lider med dig!

• Knatte

Gäst
    28 september, 2008 vid 15:32

Tog mig nog en halvtimma att komma åter. Körde rakt över Fiskebäcks kändaste bränning också. :blush: Beundrar Knatte och Speedjanne för att de inte vek sig i skratt…

Du menar detta grundet…?? :tongue:

Fisken_08.jpg

Fisken_15.jpg
    Resten hittar ni här…
    http://picasaweb.google.se/lillsill25/FiskebCk28September#

• glader

Medlem
    29 september, 2008 vid 05:02

Ser inte bilderna i inlägget, men i din serie finns det en på mig när jag ligger på ett grund. Antar att det är den du menar.

Fina bilder!

• Knatte

Gäst
    29 september, 2008 vid 05:26

Nu bör bilderna synas igen?? Verkar inte som man kan länka från Picassa :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck imorgon bitti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.