Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck imorgon em

• Fiskebäck imorgon em

Publicerad av glader på 22 april, 2010 vid 12:41

Min stora bräda är på lagning, men om det blåser tillräckligt för 6.7 & 80L så tar jag nog en sväng imorgon någon runt kl 15. Måste vara ut vattnet runt kl 17. Kul om någon hänger på.

glader svarade 14 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lundvall

Medlem
    22 april, 2010 vid 19:33

Kanske kommer förbi, har lite musikgrejer inbokade men hör av mig när jag vet hur det blir.

• lillhagen

Medlem
    22 april, 2010 vid 20:25

Du lär inte bli ensam… 🙂

• glader

Medlem
    23 april, 2010 vid 10:48

Det rapporteras från Fiskebäck att det ser ut som en finfin afterwork på vattnet idag. Beger mig strax.

• lundvall

Medlem
    23 april, 2010 vid 10:51
    glader;608145 wrote:
    Det rapporteras från Fiskebäck att det ser ut som en finfin afterwork på vattnet idag. Beger mig strax.

Ser riktigt grymt ut. Drar ner nu, siktar in mig på att rigga 6.3 och Manta 59!

• glader

Medlem
    23 april, 2010 vid 17:57
    Lillhagen;608056 wrote:
    Du lär inte bli ensam… 🙂

Jo, jag blev faktiskt ensam till slut. Antar att ni körde vågor i stället.

Det var en helt fantastik dag. Bor i en stad med 500 000 invånare. Vi har ett fint spot nästan mitt i stan. Ändå är det så tomt. Otroligt. Slår vad om att det i närområdet var minst 50 som gick stavgång medan jag surfade. Vi väljer alla våra motionsformer …

• marden

Medlem
    23 april, 2010 vid 18:24

du är ju grym nu fredrik!
    pärsar nästan me 6,7 o slalomplanka vad har hänt?

• glader

Medlem
    25 april, 2010 vid 13:25

Tack för de vänliga orden Mården!

Vet inte riktigt vad som hänt. Får nog köra fler sessioner för att utvärdera om jag blivit bättre eller om det bara var extremt bra förutsättningar. Känner mig väldigt, väldigt nöjd med brädan. Inte säkert att min speedbräda är snabbare. Nyare årsmodell på segel. Vet inte om det också påverkat mycket. Utrustningen kändes hursomhelst fantastisk.

Är det något jag vågar vara stolt över under sessionen så är det mitt flit och att jag är i ganska god form. Jag hade verkligen bestämt mig för att passera 35 och gav mig inte förrän så var fallet. Tror jag hade kört över 30st repor innan min snabbaste. Surfkompisarna kom och gick i omgångar under min session. Många missade den bästa vinden.

Teknikmässigt är det framförallt en sak jag jobbat mycket med på sistone och det efter ett råd från Anders Bq: att ha tillräckligt med tryck innan man påbörjar slören. Speciellt när det är så kort sträcka som i Fiskebäck så duger det inte att falla av först och sedan försöka bygga fart. I min snabbaste repa så skotade jag in allt vad jag var värd redan på halvvind. Kändes som att det var precis på gränsen att jag klarade att inte kastas av. Tog i ända från tårna. Skjöts fullkomligt in i slören. Det intressanta är att toppnoteringen på 2s kom precis i början på den slören. Förmodligen föll jag sedan av för tvärt och tappade trycket. Tror att en nyckel till ytterligare knop ligger i att behålla trycket längre och att segla superkänsligt med skothanden. Också en aspekt (som jag skrev i sessionen) att hitta en mjuk sträcka i vattnet med lite mindre djup slör och att slöra djupare på bekostnad av att studsa vildare över fler vågor. Bara att testa vidare.

Ses vi på Öland förresten? Jag åker med GWC och bor i Eriksöre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck imorgon em

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.