Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › fiskebäck / lättvindsflaka / grymt imponerad!
-
fiskebäck / lättvindsflaka / grymt imponerad!
Publicerad av combat-4-2 på 26 maj, 2005 vid 07:57Var förbi i fiskebäck en kort sväng i söndags – tog en glass på berget. Såg då ett par unga grabbs som gjorde typ, grubby/flaka, på stora freestylebrädor – nästan helt utan vind. Såg helt komiskt ut, men grymt snyggt. Aldrig sett förut. Är det lika lurigt som det ser ut? Var ju mer ett balanstrick på det här sättet – då dom tryckte ner nosen i vattnet och ’balanserade’ sig på nosen medans dom snurrade runt.
dessutom seglade dom i shorts!? Grymt kaxigt, såg skapligt kallt ut.
/johan
ian svarade 19 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Mr Nikke och hans gecko låter det som…
Gecko är alltså tricket, inte hans polare… -
nu ligger halva surfsverige i hårdträning på det tricket. såg locals på haga sätta dom clewfirst häromkvällen.
-
Jag var ute å tränade fett idag… svårt att få ordentligt pop uppåt på 85 liters brädan, men det ska nog gå att lära sig. Fick några upwind 360 i vertikalt läge men inga som var riktiga geckosar..
Tricket för att få ner nosen är för övrigt att vikta hälarna så man får brädan på högkant.. -
nikke da määän, men vem var den andra ynglingen? du kanske såg fel på kesohenke men han är jättegammal. Säker på att det bara badbyxors? det finns ju de som fuskar lite med detdär också
-
Själv har jag det omvända problemet, jag lyckas inte få ned nosen i vattnet. Kan möjligen 100 liter freesex på 68 kilo vara för maffigt? Eller handlar det bara om teknik.
Ju nu är i och för sig Gecko mitt minsta problem eftersom jag idag lyckades med konststycket att slu tummen ur led i ett misslyckat trickförsök. Det kändes lite skumt, och när kan kom upp ur vattnet var tummen positionerad en bra bit närmare handleden, och stog rakt upp och sedan rakt fram i vinkel. Som tur var fick jag den instinktiva reaktionen att snabbt som faan rycke fanskapet rätt igen och kundes segla hem (fick dock spy när jag kom upp på land, klen som jag är). Rigga ihop prylarna i detta tillstånd var ett av de svårare tricken jag klarar. Tummen är förtjockad nu och, skall vi säga ”gör sig påminnd”. Hoppas det inte blir ett alltför långt seglingsuppehåll pga detta.
-
Ouch, jobbigt värre.
Att få ner nosen tycks handla om att kantställa ordentligt, fast det är nog lättare med 85 liter till 65 kilo… Får testa på en freestyle nästa gång.. -
Japp, rykten säger operation och 5v gips, men med lite tur har senorna klarat sig utan att gå av. Skall till ortoped imorgon.
När det gäller Gekconn har jag kantat så jag nästan gick ur led (pun intended) och hängt mig framåt som en galning, men inte fårr ned min kort tillbräda nämnvärt. Antagligen går det med bra teknik, men jag är inte där än. Jag får prova på min mindre freestyle och stor-evo som dyker upp så småningom. De har lite mindre volym. Med stor.evon kanske man rent av kan emulera Kiris förhållanden.
-
jeee. gecko va tricket å kelso va vännen, fast visst e han gammal, även om ryktet går att han e barn? va har du å säga om de kelsooo?. numera levereras clewfirst även i shitbay. switchstance is comming up.
action!!
-
Gött att ni försvarar ”The hood” Nikke. Blev Askim för oss idag. Grymme
-
Tja
Klart man har ett barn inom sig, tycker synd om de som inte har det. För övrigt verkar det vara stor åldersfixering bland ”fjortisarna” i Fiskebäck;) Ja du Nikke, klart man sätter Geckon när man väger 5kg och kör med 110liter:D När jag sätter den kommer det bli en ny ”sunamovåg”.
Körde Torkelstorp igår, grymt bra förhållanden. Körde 4.7 med skapligt tryck. Lyckades paja två stroppar och göra hål i brädan med kroken. Satte fina Flakas så det var det värt. Torkelstorp rockar!
Ser ut att bli surf på söndag.
Kelso -
..men du stack så tidigt Keslo. Hade varit kul att köra lite med dig igår. Visst var det klockrent.!
-
Tja
Ja, stropparna pajade och sen när jag fick ett 5cm hål i brädan fick jag nog. Sen ska brorsan gifta sig imorgon och jag är bäst man så jag var tvungen att sticka tidigt ändå. Rätt mycket att fixa med nu.
Var helt klockrent och det laddades fett!! Efter en sån dag gör det inget om man får pilla lite med brädan, det var det värt.
Vi får rocka en annan dag!
Kelso -
Å för en som är äckligt mycket nybörjare, hur ser de häringa tricken ut? Nyfiken, typ…
–S
Logga in för att svara.