Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck onsdag morgon

• Fiskebäck onsdag morgon

Publicerad av glader på 29 november, 2011 vid 09:45

Någon mer som kan slita sig loss från jobb någon timma på morgonen? DMI säger 14-17 m/s VSV = mycket fint i Shitbay för slalom & speed

glader svarade 12 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • lasse-n

Medlem
    29 november, 2011 vid 11:01

Jag funderar på att ta ut en sem dag, men plaska runt nere i T-torp.

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 11:54

Är du bombis på att du inte skall köra i Fiskebäck Lasse? Det kommer med högsta sannolikhet vara mycket bättre där. Jag kan nog t.o.m. våga erbjuda gästinsläpp till klubbstuga. Ombyte inomhus, golvvärme, varmdusch.

• speedjanne

Medlem
    29 november, 2011 vid 12:01

Tar ledigt och sticker till TT vid 9-10tiden.

glader… har tappat ditt telnum kan du sms:a det

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 13:12

Bah, t.o.m. Janne på den mörka sidan 🙂 Jag hänger på er i TT om jag inte får sällskap i Fisken. Skickat mitt nr Janne.

• speedjanne

Medlem
    29 november, 2011 vid 13:54

Tja nu när man kan segla med rak fena är ju tom TT bra!

• marden

Medlem
    29 november, 2011 vid 14:09

Sälj dig inte för billigt glader…
    Säg du hänger på till tt ,om dom hänger med till balgö på torsdag det lär bli strömhopp över 40 där 😉

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 15:24

Har helt gett upp att någonsin få med mig någon till västkustens absolut bästa speedställe på syd. Kan du inte bara flytta hit Mården?

• jester

Medlem
    29 november, 2011 vid 17:37

Tror att orsaken är ganska enkel så här på hösten iaf, glader. Dom flesta andra är helt enkelt lite tyngre, och flyter inte på sina småplankor. Då är det helt enkelt tryggare i TT där man bottnar överallt. Är iaf en av orsakerna till att jag inte kör Fiskebäck. Nu kommer jag inte köra alls i morro, iofs.. 🙂

• lasse-n

Medlem
    29 november, 2011 vid 17:41

Korrekt Jesper.

• jester

Medlem
    29 november, 2011 vid 17:47

Men får åka dit o köra med storplanka nån gång i vår och köra. Var ju ett tag sen jag körde där (typ 2003)

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 17:52

Ja, jo, säkertheten är viktig och för Balgö vid den här årstiden måste man kanske vara en hård en som Mården (fint rim), men i Fiskebäck behöver man klara en farled på 100m. Och såå kallt är det inte ännu, jag har inte ens börjat med handskar än. Kanske har andra mindre brädor relativt tyngd, men jag kör verkligen liten bräda, 49cm slalom för det mesta nu på hösten. Tror mer att det handlar om vana. Sällskap kul och viktigt förstås och jag kommer nog krypande till TT-korset till slut. Låter ju åtminstone bra med rak fena och har man Hullsjön som referens är nog de flesta vindarna bra och det mesta vattnet rent. Ses på vattnet var det månde bliva.

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 17:53

Skrev samtidigt som du Jester. Tycker du skall testa Shitbay en dag också. Det gick ju finfint för BQ och jag tror du kan spränga ljudvallar där också med speedbräda. Finns bra ställen att vila på etc.

• lasse-n

Medlem
    29 november, 2011 vid 19:42

Jag kommer garanterat att testa Fisken till våren, absolut.

• glader

Medlem
    29 november, 2011 vid 21:48

Kollat prognosen igen och det blir väldigt svårt för mig att välja TT istället för Fisken. Tar med högsta sannolikhet Fisken och hoppas på att freestyle-maffian gör mig sällskap om nu alla slalom/speedare drar söderut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck onsdag morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.