Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fiskebäck, supertidigt lördag morgon
-
Fiskebäck, supertidigt lördag morgon
Publicerad av glader på 11 juni, 2010 vid 12:16Om det är någon mer Göteborgare som har fullspäckat helgschema så häng gärna på mig i en tidig morgonsurf i Fiskebäck. Planerar att vara på vattnet runt kl 6. Lyckligt nog ser vinden i Gbg ut att peak:a väldigt tidigt (och sedan en andra gång lika mycket på em).
lundvall svarade 14 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Jag tror inte så mycket på någon peak, utan jämna 15-17 m/s hela dagen.
Alla som inte kör Ygges-morgonrunda i Fisken är välkomna till Torkelstorp på King of the Fjord! -
Lycka till med din premiär på nya brädan Ygge och glöm inte bort tipsen jag gav dig innan
-
Tack Tobias. Hoppas nu att det inte är för sydligt för Shitbay och att jag kan få lite bra speedvatten. Falcon 28 sa du, har inte just den. Tänkte ta Falcon 30 om det blåser 6.7 och Falcon 26 om det blåser 5.8. Låter det bra?
-
Blir nog bra, hör gärna av dig efteråt om du har tid så kan vi snacka lite. Tror du kommer att behöva en 28:a i förlängningen dock
-
Tack igen Tobias. Ringer från vattnet 06:03 om det inte går perfekt från början 😉
-
har du gjort samma bräd byte som jag “tänkt” göra, om nån vill lägga någe bud på warpspeeden, till missile xs?
tur man ligger är 5 spänn under . -
Jag har köpt en Carbon Art SP 47.
Snodde blden från din annons så jag tyckte du kunde få 5kr i konkurrensfördel 🙂
-
ahh coolt fast lite “mainstream”
ska bli intreseant att se vad en medioker seglare likt mig kan göra på CA 47 -
Fredrik. Jag gör ett försök att möta dig i Fiskebäck. Skicka ett SMS om du inte åker. Stefan
-
Jag sticker till TT imorgon dock så hoppas du får lite fina tider nu med din nya bräda. Skall spana in din logg sen 🙂
-
Underbart att det finns en till som “egentligen inte kan” Stefan! Ses strax. Blåser finfint! (17 medel och 21 topp på Älvsborgsbron)
Kommer inga resultat från mig förrän på måndag Anders. Vi får nog ha lite telefonkontakt. Jag är lika nyfiken på hur det kommer att gå för dig med din nya bräda. Lycka till i TT!
-
Så här gick det (inkl minirecension av brädan):
http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=62158&uid=1172 -
Bra jobbat!! Fult av dig att locka iväg mig (Och resten av GWC) till stiltjebältet i TT så att du fick ha speedstrippen i “Shitbay” för dig själv….(skulle lagt upp en smiley här vet inte hur man gör)!
-
Jag vet! Även om jag vet att du skämtar tycker jag allvarligt talat att det är pinsamt. Men när du ringde stod jag längst inne i Shitbay med slalombräda och 6.7. Hade varit över 30 knop en gång. Så det var verkligen helt ärligt. När vinden sedan ökade var det som att den började gå runt St Rösö och det var inte alls lika byigt trots att riktningen inte ändrades. Något att anteckna i den mentala surfloggen. Det blev verkligen bra förhållanden till slut.
-
Ähh hade årets bästa dag i TT igår,men nu är det snart dags för en seriös speeddag på ………KNARREN!
Logga in för att svara.