• fituna 051029

Publicerad av tbsurf på 29 oktober, 2005 vid 16:10

Yes, äntligen fick jag till en 10sec över 30 knop.
    Det har känts smått omöjligt att få till det, men idag på fituna så satt den laugh.gif

forfun svarade 19 år sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • boman

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 18:08

Bra jobbat!! snygg slalom kringla det blev på GPSAR laugh.gif

• tbsurf

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 18:57

Tack Boman, jag tycker det är så jäkla skoj det här, det är en riktig grym upplevelse att ladda på i en +30 slör crazy.gif

Imorgon syd 9-13, kallt som fan, men jag måste nog ut igen

• Knatte

Gäst
    29 oktober, 2005 vid 19:09

Kul att du fick känna den goa 30+ känslan idag och du har ju verkligen legat och seglat i en slalomåtta laugh.gif

• jester

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 20:00

Grattis!

Eller som juniorerna här på konfen skulle säga:

Fett snygg kringla!!

• getwet

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 07:56

Härligt TBsurf, och ännu bättre farter ska vi ha kommande vecka.

• tbsurf

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 08:55

Svar till:

Fett snygg kringla!!

[/ QUOTE ]

Det var kallt igår så jag körde ett spår som jag tycker är safe och som jag fått mina bästa 2sec på. Jag tänkte att om jag ligger där och nöter så borde jag få till en 10sec också, och det gick ju bra. smirk.gif
    Det är grunt med sandbotten vid ön så man kan gå uppåt i vind en bit och likadant vid “fastlandet”, jag körde med liten fena igår så det var lite trixit att hålla höjd på vägen tillbaka. crazy.gif

• tbsurf

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 08:59

här är en skärmdump på dina övningar från igår smile.gif

grymt att det gick att speeda där nere shocked.gif, det måste vi prova igen

• jester

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 09:06

Känner igen syndromet liten fena, taskig höjd. När jag tog mitt pers, blev det en hel del traskande i vattnet… Tar ju för mycket kraft att kryssa upp efter en bra repa.

• fjant

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 13:11

Skämtar du? Svårt att hålla höjd??? confused.gif Med dom där jätte grejjerna?!?! confused.gif
    Jag körde vågis å 5,3 där igår…
    Jag menar inte att dissa nån, jag bara undrar?

/Fjant

• getwet

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 14:59

TB seglade med 28 fena och 6.6 vilket är precis på gränsen för gårdagens vind, men man gör det för att maximera speeden. Istället förlorar man höjdtagningen och spinouten lurar hela tiden när “vindhålen” kommer. Om det däremot blåst 2-3ms till så hade det inte varit några problem med höjden. Ofta är det en balansgång för att få brädan att släppa det där lilla lilla extra, TB:s val igår var att köra med en mindre fena just för att åstadkomma det, och det syns också på hans farter att det lyckades. Istället blej höjdningen urdålig, men det skiter vi i…..full fart spar tid!

Om du kikar på min session som TB lagt in i den här tråden så har jag höjdat ordentligt ett par varv, men det var med 7.2 och 32 fena. Med en 28fena vet i fan om jag kommit tillbaka ännu… wink.gif 28 fena är med andra ord en ganska liten fena i gårdagens vind och Fituna förhållanden men helt rätt om man som för TB:s del enbart jagade average och tio sekunder.

• jester

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 15:07

Denstörsta anledningen till att höjdningen blir problem är pga att man måste köra en riktigt djup slör för att uppnå topphastighet. Det gör att det blir i princip omöjligt att komma tillbaka till platsen man började på. Vi snackar om över 120 grader när det blåser riktigt mycket, och går mycket fort.

• forfun

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 15:39

Jo, nog är det kul att åka fort alltid! Det var ett perfekt “spår” mellan Fituna-stranden och ön att speeda i, Tom ! Det gick av bara tusan. För första gången visade displayen över trettio (30,3 knop). Var bara tvungen att komma hem å tömma GPSen eftersom det alltid brukar bli bättre tid när man kollar loggen med gpsar än på display… kanske ettt personligt rekord… laugh.gif men hur kul var det att komma hem och inte hitta ett skit av vad jag väntade mig !?! Ett par helt obegripliga streck var vad som fanns på den dagen. frown.gif

VARNING! Speeders Strula inte till det som jag gjorde ;
    Vi var i Danmark för ett tag sedan och speedade. Problemet är att, trots att jag fick med mig GPSen hem så är den tydligen kvar i Danmark, rent elekrooniskt.
    Jag har kört här hemma efter resan och tömt ur GPSen på vanligt sätt. Visst blev jag lite konfunderad över det “steck” som dök upp (trots att jag nollat den), men det var ju bara att radera.
    Hade jag haft en karta “under” strecket i gpsar så hade man snabbt kunnat konstatera att strecket sräckte sig från Danmark till Sverige (Fituna). confused.gif

Lösningen verkar vara;
    Starta GPSen och lägg den öppet så den kan “se” satliterna, samt ha lite koll på displayen. När(om) Du får frågan typ “Har du rört dig x mil sen förra gången” så svarar du JA. Samtliga sateliter som den har i minnet raderas och en helt ny scanning påbörjas… jag måste ha svarat nej smirk.gif
    Symptom som ett blinkande frågetecken på skärmen med “gubben” kan förekomma samt om du är mer uppmärksam än mig så blir det inga spår alls registrerade på samma skärm… tongue.gif

INGEN logg, INGA bevis, INGEN repa att hänga upp på GPS-speedsurfing.com – Bara att bita ihop och satsa på nästa tillfälle… (nästa säsong?!? Kanske på en bättre bräda än en 120L Fanatic Cross )

Hade lust att starta kvarnen, men det var ju trots allt mitt misstag. Men visst ruttnade jag aningen på GPSen…

Bappel

• getwet

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 16:35

Satan också Bappel……men vi vet hur fort det gick ändå, trots inga bevis. Tycker självklart att det är värt lite champagne ändå här hemma hos mig när vi kör säsongsavslutning med tillbehör och surfrullar på bion. Vi får ta det som en återkommande detalj att korken flyger när någon av oss rekordat!
    Det du poängterar är jättebra, hade ett samtal med Moster i Kalmar som råkat ut för exakt samma sak……dock inga farter reggade men den hittade inga satteliter. Mentalt var också troligen även den GPS:en kvar i Danmark…trots noteringar här i Sverige. confused.gif Först när frågan om man förflyttad sig dök upp kom den igång.

Väl mött här hemma hos mig snart Bappel tillsammans med ett gäng galningar…..

• faster

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 20:14

Jag kommer också om du slutar kalla mig för moster.

• forfun

Medlem
    2 november, 2005 vid 21:18

Tjena GW!
    Va f… alla j#¤”& apparater jäklas med mig just nu. Mitt bredband blev så j#¤”& smalt att inte ett skiit kom fram… Det var kabeln det var något fel på. Den kanske inte tål att torrhänga i ? EPA-prylar ! Åkte ner i kvarnen den oxå ! wink.gif

GPS’er. Det var som att ha vunnit på tipset och sen tappat bort kupongen… men;

Det låter kul med en säsongsavslutning! smile.gif

Bappel (som inte har någon slalom… ännu…)

cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.