Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FITUNA 080713 Bilder
-
FITUNA 080713 Bilder
Publicerad av forfun på 13 juli, 2008 vid 20:45Den första som klev i…
nissex3m svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Var det någon som lade märke till den frenetiskt fladdrande sädesärlan… är det ”vi” som drar till oss en massa ”goa” kryp !?!
-
Oj, hög medeålder ser jag. Gubbarna längst ner, är det samma killar som på bilderna?
-
@Spray 482332 wrote:
Oj, hög medeålder ser jag. Gubbarna längst ner, är det samma killar som på bilderna?
Det e en mogen sport vi håller på med:) ”Gubbarna” på sista bilden är inte den coola grabben i röda brallor. Den pojkspolingen är född -76 så det är värsta barnet. Håll ögonen på honom för i år kommer han blomma ut…
-
gula seglet ser ju inte ut att må bra, tror det behöver mer nedhal och mer vind :cool2:
-
Skulle nån kunna uppskatta årsmodellen på gula seglet med lite nedhal i?
-
Knatte
Gäst14 juli, 2008 vid 08:25@NisseX3M 482399 wrote:
Skulle nån kunna uppskatta årsmodellen på gula seglet med lite nedhal i?
Pratar vi om NP V8 seglet?? Ser ut att vara ett segel som kan vara runt -98 ± några år kanske?? hade ett V8 från -97 som såg något liknande ut:smile:
-
Knatte
Gäst14 juli, 2008 vid 20:42 -
Vilket 80-tal menar Du?
Vad jag kan påminna mig tillhör väl exempelvis 1984 samma sekel som 1993?? 🙂
Nä allvarligt talat – Du har nog en poäng i att det är just 80-talet.
Men i slutet måste det vara – för i början var det ju bröst-sele som gällde som Du kanske minns? 😉
-
Knatte
Gäst14 juli, 2008 vid 20:57@Knodden 482611 wrote:
Vilket 80-tal menar Du?
Vad jag kan påminna mig tillhör väl exempelvis 1984 samma sekel som 1993?? 🙂
Nä allvarligt talat – Du har nog en poäng i att det är just 80-talet.
Men i slutet måste det vara – för i början var det ju bröst-sele som gällde som Du kanske minns? 😉
Har själv haft en rosa bröstsele med ficka på ryggen :blush: som nog var början/mitten av 80-talet.. Syns här i action på min andra bräda en F2 strato -83
-
Jösses vad högt man hade bommen på den tiden – mindes det nu när jag såg den fina bilden… 🙂
Själv hade jag en blå bröstsele från Hjertman Sailing – den hade grå/brun ficka på ryggen. Jag fick selen i födelsedagspresent 1982 eller 1983, men farsan som gav mig den snålade tyvärr lite – modellen jag fick hade inget blixtlås på ryggfickan…
Kommer också ihåg att man kunde välja att köra med kroken i upp- eller nedvänt läge. Det förra var ju livsfarligt om man hade bommen för lågt – man kunde aldrig haka ur!!
Kroken förresten – den var sådär jättesmal (5 x 5 cm kanske), så när det brallade i så trycktes bröstkorgen ihop så man knappt kunde andas.
Det var alltid en ”trade-off” mellan att ha punkterade lungor eller gorilla-armar när man seglade i hård vind!! 😉
-
OK, jag är medveten om att prylarna är gamla. De kommer att bytas ut efterhand…
Men min rosa blöja, den byter jag aldrig bort :cool2:
Logga in för att svara.