Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fituna
Taggad: racing
-
Fituna
Publicerad av swe223 på 31 mars, 2004 vid 07:33Någon som varit där på senaste tiden? Har sjöbrisen satt igång eller är det för tidigt på säsongen? Kanske för kallt i luften än så länge för att sjöbrisen ska komma igång?
//Nickeswe-16 svarade 20 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Ja nu suger det duktigt i surftarmen, vi kan ju göra en utflykt på lördag om vädret håller i sig.
//JIMMY
-
Tja Jimmy!
Hur gick det i söndags? Fick du segla nått? Tyckte att det kom lite pustar imellanåt så det borde du fått göra.
Ja, vi ska nog ta en utflykt till fituna i helgen och kolla läget.//Nicke
-
Jajje! Jag kryssade omkring på min Lechner 390 i vindar mellan 0-3,5 m/s. Loggade 7knop som mest! Förstår nu varför det var så många som surfade “back in the days”, riktigt fin känsla i dom gammla pråmarna. Fler borde plocka fram sina gammla rundbottnade brädor!
//JIMMY
-
En Lechner! Det var koooolt. Fasen, har ju till och med sålt ett par sådana (1986 i och för sig, men lite cred är det eller hur?).
Surfa På!
-
Mycket bra hemsida du har orkat fixa.
Om man kör genom södertälje och åker mot Nynäshamn, kommer man då att komma in på samma väg som går mot Fituna (225:an)? Eller måste man svänga av någonstans?
-
Hej!
Samma vägbeskrivning gäller från Södertälje om du tar väg 225 mot Nynäshamn, efter att du passerat 226-an och Tumba, som du då kommer att ha på vänster sida.
Lycka till!
-
Vet inte om jag fattade det rätt. Var det is eller ej i Fituna? Var det i fituna Jimmy seglade?
Funderar på att göra sverige premiär i morgon och fituna skulle vara skoj./feg
-
Rimligtvis borde det vara aningens tidigt med Fituna-effekten redan…eller? Klarar solen verkligen av att värma upp land så pass mycket redan?
undrar
Per -
Kul att Swe 16 är i farten här på konffen!
Ska du Vindsurfa i år ?
-
Nej, någon sjöbris blir det inte än på ett tag. Men däremot så ser vindprognosen bra ut, syd upp till 10m/s. Kan bli läge att inviga de nya (gamla) formulagrejjerna!!!
/Fjant
-
Någon som vet hur det ser ut lite längre ner? Åt Sakannsundet/Farstanäs hållet?
-
Självklart skall jag vindsurfa…vilken fråga..hrumpf!!!
…men det blir nog inga tävlingar i år heller…
/Per
Logga in för att svara.