Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna
-
Passerande hyreshus, krabb sjö och allt för kallt för att ta sig ut över farleden till bättre vatten.
Hur är sjön i fituna, stampigt även där? ser ut att vara ganka så jämn sjö med lite fina dyningar?
-
Grym helg, chansning i lördags som gick hem och sen uppföljt med en ännu bättre söndag. Helt tvär slut i kroppen
-
Hallåj Boman!
Jag upplever inte Fituna som stampigt eller speciellt choppigt. Går alldeles utmärkt att köra med slalomgrejerna
(oss slalomisar mellan) även i de övre vindregistren. Det bygger visserligen vågor på en del ställen (inget märkvärdigt men det blir ramper dock) men dom är tydliga och kommer inte alltför tätt, man har alltså tid att förbereda sig trots 30knop….!I mina ögon sett så är det nog ett av de bättre/bästa slalomvatten jag åkt på i Sthlms området. Inte platt men med “naturliga vågor”, inga branta klippkanter eller konstigheter som vattnet studsar emot eller vrider runt.
Det är för oss Sthlmers även en ovanligt stor fjärd (som man kan komma till med bil) och inte att förglömma, en sällan skådad sjöbris……Om man sticker över till andra sidan fjärden (mot Mörkö) hittar man riktigt bra speedvatten.
Ser gärna att du kommer ned på ett besök Boman, så får du segla på bra vatten och troligen betydligt varmare
-
Tack för infon, jag kommer gärna och hälsar på!
Snyggt segel du har där på bilden föresten, vad kör du på för bräda?mvh
Boman -
Tjena,
Kolla in mina innan brisen kickade in, lågupplösta och darriga men de dök upp i realtid! 😉
Klicka på kameraikonen.
http://www.surfnet.seMvh,
Jan Gifvars -
Ah… vilken skon dag ni fick pa vattnet killar!! Ser ju riktigt skont ut. Ska bli skoj att komma igang med vind surfingen igen men 30 grader och glasklara vagor i Brasilien e ju inte helt fel det heller…
Surfa bor man annars dor man som min van brukar saga!!
Logga in för att svara.