Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna 15/5, 14.00-17.00, 8-9m/s, bara så ni vet..
-
Fituna 15/5, 14.00-17.00, 8-9m/s, bara så ni vet..
Publicerad av anonym-anvandare på 15 maj, 2003 vid 20:12…
JOHN_J_RAMBO svarade 21 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst15 maj, 2003 vid 20:22Askim 14/5 14.00 tills någon gång fram på eftermiddagen
grymt fullt drag i mitt 5.25!!!!
o sist men inte allt…en STOR sol på himlen!!!
riktigt nice -
Ahaaa !
Men var det inte SO eller så… ? eller blev det ren syd ändå…
Jag var helt ensam… ENSAM , i onsdags vid fituna vid ca 17.30 – ca 19.15 med en sydlig vind på 8-10 m/s . Hade bara 8,5’an och stora brädan med mig så det blev ett ruskigt drag i bitarna vid ett par tillfällen. Och vågorna var mycket häftigare än i söndags…
Det var ett riktigt flyt att jag tittade dit…Hur många var ni där i dag ??
-
8-9m/s låter härligt!
Ja inte trodde man att det skulle kunna bli någe surf av idag….när man kikade på prognoserna under dagen. Fick ett par timmar i Kungsängen iallafall till slut. Vid 18-tiden kom en jämn och fin 6-8m/s (ren chansning) rakt in i viken. Planade iallafall med OK tryck första 0,5 h med 105 lit freestyle och 6.3:a. Stället är mycket bra på SO, iallafall i mälarmått. Vinden får väldigt lång fri vär. Tyvärr är man alltid är ensam när man åker dit, men jag har så himla nära (5-6 min) och det passar perfekt som afterwork-ställe./André
-
Va faaaaaaaaaaaan…
Kul för dig!
Jag drar mig för att åka dit igen på en 7-11 sv prognos…blääääääääääääääääääääää. Kom förresten precis hem från jobbet efter en 09.00-23.20 dag framför datorn…dubbelbläääääääää -
är det okej i askim?…har funderat men aldrig blivit av att jag åkt dig…
borde vara bra för polarna att träna vattenstart eller?
-
åt frölunda hållet till… där alla badjävlar är på sommaren… d var där OG sköt en kille förra sommaren…
inte så långt från fiskebäck -
Jag tänkte nog det, att det låg vid Göteborgstrakten, om jag nu inte är lost igen.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst16 maj, 2003 vid 11:50Det är 3:e gången jag var där!
Dom andra 2 har det inte blåst tillräckligt…inte varit rätt vindriktning heller( SV )
Men den 14:e var det hur ball som hälst!
Vattenstart kan man ju öva överallt
men det lär ju funka lika fint där(bättre), kommer man inte upp så hammnar man alltid neråt det grunda till sist endå, så nervös behöver man inte vara, det är då det inte bruka gå som man tänkt sig…
Björlanda är annars ett super ställe att öva grejer på!!
Men Askim är super när det blåser bra o rätt!!
Logga in för att svara.