Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna
-
Fituna
Publicerad av bjornen på 5 maj, 2013 vid 11:50Någon som tänker åka till fituna i morgon? Med lite flyt kan det nog bli najs.
dr-masse svarade 11 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Ja, det verkar lovande, med stor chans till sjöbris – eller grundvind som räcker till i sig. Det blir minst en till härifrån Södertälje (och kanske jag själv också; säsongspremiär för mig i så fall). Det blir säkert nån eller några utöver detta; vore konstigt annars.
/Lars -
Är på fituna nu och det ser ganska bra ut. Gässar och perfekt riktning.
-
Det var riktigt bra igår. Åker mot fituna nu. Det vore trevligt att inte segla själv igen.
-
hur e de me vattentempen i Fituna…..kallt om man råkar bada..???
-
Skulle säga att 5mm dräkt är att rekommendera. I alla fall om det skulle hända något som gör att man måste ligga i längre.
-
Bomkörning! Här blåser det rak V. Har svårt att tänka mig att det blir någon sjöbris 🙁
-
Betr access till Fituna så ansvarar ju Södertörns surfklubb (http://www.sodertornsurf.se) sedan förra sommaren för en bom där. De medlemmar i klubben som så önskar kan mot en engångsavgift om 150 kr få access till surfplatsen. Bara betala in till pg/bg som framgår på klubbens webbplats (under länken “Om …”) så kommer kod och passerkort.
/Lars
(kassör) -
Och det funkar utmärkt, första gången jag fått äkta ‘VIP’-känsla i den här sporten var när jag öppnade bommen ner till Fituna med koden…
Logga in för att svara.