Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna
-
Fituna
Publicerad av getwet på 19 april, 2002 vid 07:57Någon som ska till Fituna imorgon och invänta sjöbris???
anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Inte imorgon men på söndag hade jag tänkt tillbringa några timmar där eventuellt. förresten vilken grundvind är det i morgon, so eller?
-
Får lite olika uppgifter på grundriktning, men som jag förmodar verkar det bli SV, men det verkar svårbedömt för
Lage och grabbarna…..
Tänkte också vara där på söndag, men vore intresserad om någon är där på lördag och om man kunde få tel kontakt om det händer något, för då släpper jag penseln med bottenfärg och kommer direkt nämligen. -
Kommer åka ner till Fituna i eftermiddag (söndag).
Var ni/nån där igår? Hur blev det med brisen, har den kommit igång?
-
Så här var det……..lördag sjöbris, dock inte så stark.
3-6 m/s kanske, men det seglades för fullt med Formula grejer.
Söndagen sjöbris, byig sådan men nått snäpp mer än på lördagen, någon/några körde freeride och resten formula.
Så nu är brisen igång….. -
Det måste ha blåst fint åt andra hållet en bit in i landet? Jag var pga ryggont på barnsöndagsaktiviteter uppåt Vallentuna och senare Brunnsviken och det gick tom små gäss på B-viken.
/Mats -
Går det att köra utan handskar och huva nu ?
/Claes
-
Är ny i stockholm, hur hittar jag till fituna??? tips om andra spots?
/Junior
-
Jag (Henrik Olandersson)och Oliver drar till Fituna ikväll är där vid 6-snåret, hoppas fler hakar på för det verkar som att det är lite vind i alla fall.
Synes och höres/ Henke S-65
-
Hur länge kan brisen hålla i sig? Brukar den inte lägga av lagom till man slutar jobbet? Det går ju att segla till minst 21.00 men det brukar vara ganska stilla då!?
-
hej krille kom nog för sent för brisen, fyren visade 11m/s och 220 grader så förutsättningarna fanns ju. sen dammade jag ner min nyvaxade bil till på köpet, kanske det blir bättre idag.
jo vi hörs! /Henke-S65
-
vad krävs det för grundvind vid fituna…för att räkna med bris?
riktning
styrka
osvmvh
john -
Det där kan vara som att spela på lotto, det kan vara nordlig grundvind och när brisen drar på så kommer den från syd. det är der emot omöjligt om det ligger på ost,men seglingsstatistiken är generellt jävligt hög i fituna.
Tjena! / Henke s-65
Logga in för att svara.