Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna 6 maj, bästa säsongskickoffen någonsin?

• Fituna 6 maj, bästa säsongskickoffen någonsin?

Publicerad av svenne på 6 maj, 2007 vid 19:16

Jag tror att det var många som var sugna på premiär idag, det var SJUKT mycket folk.
    Jag räknade till 35-40 segel på vattnet samtidigt som ett 50-tal brädor låg vid stranden, och då räknade jag bara de jag såg. Uppskattningsvis fanns det 80-100 surfare på Fituna samtidigt idag!

Grym kvalutta på surfet också, många snygga gippar i alla former, en del freestajlare (grymt med cred till er som rockade i choppet), en och en annan framåt och bissart mycket speedande.

Själv hade jag lite bryt med grejjerna innan jag kom igång ordentligt. Men när väl allt satt som det skulle kom farten igen, sån grymt skön känsla att komma upp på en vågtopp, stänga helt och bara tokbralla ner i vågdalen. 🙂

Skön premiär. Snart är det barfota som gäller!

–S

jester svarade 17 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • philippos

Medlem
    6 maj, 2007 vid 19:49

Skönt med sol men lite varmare skulle inte skadat. Kul dag dock!

Slängde in lite bilder från dagen här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48981

• jester

Medlem
    6 maj, 2007 vid 19:51

Var lite folk på TT idag oxå, men då vinden var tveksam så var vi inte tokmånga. Men vi hade det gott o varmt iaf. Blev förvånad över vattnetemperaturen. 14-15 grader. Inte illa.

• fastforward

Medlem
    6 maj, 2007 vid 20:06

Var det dig jag snackade med på stranden kanske – pratade nämnligen med en kille i röd flytväst som också hade räknat segel.

Grymt bra dag iaf, skönt med jämna vindar även om det var lite kallt fortfarande. Satte min första gipp idag (yay!) men jag tror knappast att den kan räknas till de “snygga” 😀

• surfmad

Medlem
    6 maj, 2007 vid 20:37

Premiären avklarad på en sån fin dag.
    Härlig jämn vind som höll hela dan. Varmt i luften.
    Bidrar med en tyvärr lite dålig bild.
    Fituna var trångt idag, kan en orsak vara den uppgrävda grustaget?

• lex-luthor

Medlem
    7 maj, 2007 vid 10:35

@Jester 381340 wrote:

Var lite folk på TT idag oxå, men då vinden var tveksam så var vi inte tokmånga. Men vi hade det gott o varmt iaf. Blev förvånad över vattnetemperaturen. 14-15 grader. Inte illa.

14-15 grader i TT?! Det var inte illa, då kanske man vågar sig ut snart då….

• jester

Medlem
    7 maj, 2007 vid 12:02
    Lex Luthor;381446 wrote:
    14-15 grader i TT?! Det var inte illa, då kanske man vågar sig ut snart då….

Definitivt. Var nästan för varmt med vinterdräkten bitvis. Handskar behövdes inte, inte huva heller. Hade en mössa för att inte bränna flinten… 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna 6 maj, bästa säsongskickoffen någonsin?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.