Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna eller Erstaviken i helgen?
-
Det var en riktigt fin dag på Erstan idag (18/4) blåste ca 7-10 m/s fullt med folk ute från klubben: http://www.twc.nu
-
vägbeskrivning:
från stan, åk mot gustanvsberg och sväng av mot saltsjöbaden/fisksätra vid nacka forum. massa motorväg, sen kommer man till saltis, åk rakt fram vid rödljusena, till vänster under bron, sen är det skyltat ksss därifrån..
det är bara att följa vägen hela tiden, åka över bommarna (vänster) efter ett tag och sen svänger man vänster när man åkt över bommarna igen och vänster igen ända fram till vattnet. Men parkera ej utanför ksss, utan lasta av grejorna o parkera en bit bort. Man FÅR p-böter där! (brandgata pga mack..)Annars kan man åka rakt fram innan man kör över bommarna andra gången och köra till vägen tar slut, där kan man ställa bilen 20m från vattnet (även kallat dalaröbryggan..), man får bära in grejorna på ksss hamnplan bara..
Det var grymt surf,min premiär! Körde 8,1 först o sen 6,3 på min ahd freee diamond,129liter så rätt stor… det kunde ju blåst mer men jag har inga mindre grejor ändå
jag seglar mellan ksss och seglarvägen, bor på andra sidan udden av seglarvägen. Ibland tar jag mig upp till ksss om det finns några dudes o snacka med eller titta på!
Har ju inte körkort än så får hålla mig hemma…Ksss är pricken längst ner, jag bor på pricken i mitten och seglarvägen längst ner. Som ni ser är my place prefekt för SO så ni kan ju komma dit o surfa så bjuder jag på fika!
aja, hoppas vi ses därute pojkar o flickor -
Lite nyfiken.
Vilken tid blåste det bra?.. När dog vinden isåfall? jag kom dit, men missade stället. grr.
Aldrig varit där./Jojo
-
Svar till:
Lite nyfiken.
Vilken tid blåste det bra?.. När dog vinden isåfall? jag kom dit, men missade stället. grr.
Aldrig varit där.[/ QUOTE ]
Jag körde först 8,1 mellan 11.30-13.00 och sen 6,3 13.45-15.30 typ..
Men det gäller o komma ut en bit från ksss tror jag, jag körde utanför ön vid mellersta pricken in till land SSV om ön, där var det bäst tryck…
Men det blåste när jag stack in, var för trött så jag ramlade bara en massa så jag stack in..
när var du där?
synes! -
Även längre västerut (mälaren) gick det riktigt bra att surfa igår. Hade igentligen inte tid, men en jämn och fin S-SO vind, lockade mig till Kungsängen strand. Hela Görveln ligger på i denna riktning. Stundtals riktigt bra med 6.3 och 105 l freestyle. Äntligen var premiären avklarad!
Förvånandsvärt varmt, körde med hanskar med öppen handflata och utan huva.
/André -
Svar till:
Svar till:
Lite nyfiken.
Men det gäller o komma ut en bit från ksss tror jag, jag körde utanför ön vid mellersta pricken in till land SSV om ön, där var det bäst tryck…
Men det blåste när jag stack in, var för trött så jag ramlade bara en massa så jag stack in..
när var du där?
synes![/ QUOTE ]
Snygg ritat!
Stack till Tyresö erstaviken vid 17.00 tiden. det var där jag inte hittade stället menar jag.. Vinden kanske hade ändå slutat vid 17.00 tiden.
ngt skillnad mellan erstaviken och där du var vid SO vind om du varit på bägge platser?.
/Jojo
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Lite nyfiken.
när var du där?
synes![/ QUOTE ]
Snygg ritat!
Stack till Tyresö erstaviken vid 17.00 tiden. det var där jag inte hittade stället menar jag.. Vinden kanske hade ändå slutat vid 17.00 tiden.
ngt skillnad mellan erstaviken och där du var vid SO vind om du varit på bägge platser?.
[/ QUOTE ]
jag har seglat åp erstaviken några gåpngen men aldrig gått i från tyresö utan från saltis förstås..
Vinden borde vara mycket stabilare på erstaviken, den har en bra bit längre att hämta sig på, kan bli en del vågor vid SO till och med, klart bästa riktningen där.
Hur sjöbrisen infinner sig vet jag inte på erstan, på baggen brukar den komma vid 13 typ, men ibland cepar den sig=vrider o vänder mm. Men brisen blir aldrig starkare än ca 6m/s vad jag vet. Det är grundvinden som får va bra då..tja!
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Lite nyfiken.
när var du där?
synes![/ QUOTE ]
Snygg ritat!
[/ QUOTE ]
jag har seglat på erstaviken några gåpngen men aldrig gått i från tyresö utan från saltis förståss..
Vinden borde vara mycket stabilare på erstaviken, den har en bra bit längre att hämta sig på, kan bli en del vågor vid SO till och med, klart bästa riktningen där!
Hur sjöbrisen infinner sig vet jag inte på erstan, på baggen brukar den komma vid 13 typ, men ibland cepar den sig=vrider o vänder mm. Men brisen blir aldrig starkare än ca 6m/s vad jag vet. Det är grundvinden som får va bra då..tja!
-
Funkar det bra att kliva i där, tycker du?
Kungsängens strand, alltså. Är det här?
Surfa På!
Logga in för att svara.