Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna eller Erstaviken idag?
-
Fituna eller Erstaviken idag?
Posted by anonym-anvandare on 20 maj, 2002 at 07:20anonym-anvandare replied 22 years, 7 months ago 4 Members · 8 Replies -
8 Replies
-
Jag tänker dra till erstan och sätta mig o vänta på vind. jag kan tänka mig att fituna är bättre om prognoserna stämmer, sydlig grundvind såg det ut som på SMHI.
-
Ringde just Landsort, där va det runt 9m/s ca 220 grader.
Funkar Fituna på så mycket väst????
Sitter nu på jobbet, men tänker snart dra dit.
È det några fler som é sugna?
Pär -
Kom just hem från erstan, byigt och lite obestämbar riktning men det var nog mest sydligt. Tre st. på erstan, två från klubben (solsidan) en var jag. Hur var det på andra håll? lika byigt eller är det erstan det är fel på?
-
En riktigt bra dag på Fituna med jämn och fin vind. Seglades där även igår på sjöbris.
Tror att det var ca 35-40 surfare idag. -
Har aldrig sett så många bilar nere vid Fituna som idag.
Blåste bra, de flesta seglade 5,3-6m.
Jag som trodde det skulle bli en vecka utan surf, men den började bra. -
Det var ju syd-sydvästligt; då funkar inte Erstaviken. Vi var några vid Askfatshamnen på Dalarö, det blåste riktigt bra. Rejält överriggad med 7.4, optimala segel var väl 5.5-6.5.
-
Halloj!
Har alldrig åkt till fituna men det verkar som ett shysst ställe me massiv bris… Vore kul att köra på ett ställe med fler än 10 pers… har ni nåt bra tips på vägbeskrivning? om ja fattat rätt så e det bara syd som gäller, el? hadt
Log in to reply.